جداسازی آب شرب از آب خام در ۱۷۰ هکتار از فضای سبز کرج

رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج گفت:از سال ۸۶ تاکنون در مجموع بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام در فضای سبزشهر کرج به اجرا در آمده است.

جداسازی آب شرب از آب خام در ۱۷۰ هکتار از فضای سبز کرجپیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  گفت: جداسازی آب شرب از آب خام در ۱۷۰ هکتار از فضای سبز کرج و توسعه سامانه های آبرسانی و آبیاری جنگل کاری باغستان در کرج در حال اجرا است.

رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج افزود: از سال ۸۶ تاکنون در مجموع بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام در فضای سبزشهر کرج به اجرا در آمده است.

اوبا اشاره به این که روش های نوین آبیاری گامی موثر در بهبود کیفیت فضای سبز و افزایش بهره وری از منابع آبی است  افزود: برای حفظ و توسعه فضای سبز سطح شهر کرج و حاشیه پیرامونی و تامین آب پایدار از سال ۸۶ پروژه تفکیک ساماندهی آب شرب از فضای سبز کلید خورده و در مجموع تاکنون بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام به اجرا در آمده است.

بضاعتی پور کاهش میزان بارندگی در چند سال گذشته و رشد مصرف آب در شهرها را عامل مهمی جهت هر چه سریعتر اجرا کردن توسعه شبکه انتقال و توزیع آب خام فضای سبز دانسته افزود : در سال جاری با هدف تامین آب خام جنگل کاری های پیرامون شهر و حذف آب شرب ازعرصه های فضای سبز داخل شهر، نسبت به اجرای خطوط انتقال آب درجنگل کاری باغستان و بلوار باغستان در منطقه ۶، بلوار ارم، امیر کبیر و الغدیر در منطقه ۳، بوستان جهان نما در منطقه ۱۰  به متراژ بیش از ۱۳۰۰۰ متر با لوله های پلی اتیلن ۲۰۰، ۱۶۰، ۱۲۵ و ۱۱۰ میلیمتر اقدام شده و این فعالیت ها در نهایت منجر به تامین آب خام حدود ۱۷۰ هکتار از فضای سبز سطح شهر و حاشیه پیرامونی و حذف آب شرب از این عرصه ها شده است.

او محدودیت در تامین منابع آبی را یکی از مشکلات توسعه فضای سبز دانسته و گفت : حدود ۳/۲ از شهرهای کشور در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند که تامین منابع آبی جدید از جمله پارامترهایی است که در طراحی سامانه انتقال و توزیع آب خام و آبیاری فضای سبز باید در نظر گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر کرج، ایجاد سامانه های آبرسانی و آبیاری فضای سبز را ضروری دانست افزود : در حال حاضر خط انتقال آب بلوار باهنر از بلوار باغستان تا بلوار گلدشت با لوله پلی اتیلن ۱۶۰ میلیمتر به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با هدف تامین آب خام بخشی از عرصه های فضای سبز منطقه ۶ در حال انجام است که امیدواریم با مطالعات انجام شده و اقدامات اجرایی بتوان سیستم انتقال آب خام جهت آبرسانی فضای سبز در شهر کرج را افزایش داد.

 انتهای پیام / ر. ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.