آموزش مجازی در سیاه چادر‌های عشایر

در شرایط شیوع کرونا، آموزش دانش‌آموزان عشایری با ارائه آموزش‌های فردی و ارائه بسته‌های درسی ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشورمان و تعطیلی مدارس و ارائه آموزش‌های مجازی، تمهیدات خاصی برای دانش‌آموزان عشایری در استان فارس اندیشیده شده است.

فیاض پور افزود: در این راستا واحد آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس برای دانش‌آموزان مستعد عشایری در مناطق محروم که امکان دسترسی به اینترنت و استفاده از شبکه‌های گسترده آموزشی ندارند، اقدام به تهیه بسته‌های آموزشی، دانلود برنامه‌های آموزشی و تهیه بروشور‌هایی در زمینه مسائل پرورشی، تربیتی و دانستنی‌های آموزشی کرده است.

او ادامه داد: این بسته‌های آموزشی و بروشور‌ها از طریق راهبران آموزشی و همچنین آموزگاران به دانش‌آموزان مناطق محروم عشایری استان فارس ارائه شده و معلمان به‌صورت فردی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

تشکیل کمیته آموزش مجازی در استان، راه اندازی کارگروه علمی با هدف تدوین بسته‌های آموزشی و درس نامه، اختصاص بودجه اضطراری برای مناطق عشایری و خرید تجهیزات ارتباطی و ارسال به مناطق هدف و تشکیل مدارس دو یا سه نفره با رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی با اخذ مجوز وزراتخانه از دیگر اقدامات واحد آموزش عشایر فارس است.

در استان فارس ده هزار و ۸۵۰ دانش آموز عشایری در ۴۷۶ مدرسه ابتدایی، ۲۱ مدرسه شبانه روزی و ۲ مدرسه متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

به گفته سرهنگ افسری، فرمانده سپاه عشایر فارس با تلاش و اقدام پیشگیرانه تاکنون بیمار ابتلا به ویروس کرونا در جامعه عشایر استان گزارش نشده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار