مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از خسارت ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سیلاب‌های امسال به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجتعلی شایانفر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: سیلاب‌های رخ داده در این استان از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی، اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد کرده است.

او با بیان اینکه در فروردین امسال، ۹۴ سیل همراه با سرمازدگی، تگرگ و توفان در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی رخ داد، افزود: داورزن، سبزوار، رشتخوار، خوشاب، کاشمر، خلیل‌آباد، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، نیشابور، جوین، کلات، تایباد، مه‌ولات و فریمان بر اثر بارش‌های سیل آسا بیشترین خسارت را در استان دیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های انجام شده ۱۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از مبلغ خسارت مربوط به بخش کشاورزی و تاسیسات زیر بنایی ۷۰۰ میلیارد ریال و اماکن مسکونی ۱۵۰ میلیارد ریال آسیب دیده‌اند.

شایانفر بیان کرد: در بخش تاسیسات زیربنایی استان، بیشترین خسارات مربوط به راه‌ها و جاده به میزان ۳۶۰ میلیارد ریال، خسارات وارد شده به تاسیسات برق و آب و فاضلاب بر اثر سیل به ترتیب ۲۰۰ و ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

او تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۹ دستگاه ماشین‌آلات در "بهانگر" یکی از روستا‌های داورزن که سیلاب خسارت زیادی به این روستا وارد کرد، مشغول رسوب‌برداری، پاکسازی معابر و منازل به همراه نیرو‌های هلال احمر و جهادی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارزیابی خسارات سیل به دلیل مشکل بودن دسترسی‌ها در مناطق متاثر از سیلاب همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: بخش اعظم خسارت وارد شده به بخش کشاورزی باید از طریق بیمه‌ها جبران شود چرا که اکثر محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی، دام و طیور تحت پوشش بیمه‌ها هستند.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.