ایجاد نخلستان پنج هکتاری در ایرانشهر

شهردار ایرانشهر گفت: نخلستان پنج هکتاری با هدف نظامند شدن روش‌های کسب درآمد برای شهرداری در حاشیه این شهر ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نور احمد درخوش شهردار ایرانشهر : در این نخلستان به گستره پنج هکتار بیش‌از هزار و ٢٠٠ اصله نخل خرما از نوع ربی کشت شده است.

او با بیان اینکه اقتصاد شهری به عنوان یکی از گسترده‌ترین بستر‌های اقتصادی و مالی تاثیرگذار بر زندگی عمومی مردم نیاز جدی به جهش تولید دارد افزود: با به بار رسیدن این نخل‌ها سالانه بیش‌از ١٠٠ تن خرمای ربی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

شهردار ایرانشهر تصریح کرد: نخلستان‌ها نقش مهمی در توسعه فضا‌های عمومی، سرانه سبز و درآمد‌های پایدار شهرداری دارد.

او اظهارداشت: در شرایط فعلی کشور و با توجه به جغرافیای شهر ایرانشهر یکی از مهمترین راهکار‌های ایجاد درآمد پایدار و بهره‌وری بیشتر از اراضی شهرداری ایجاد نخلستان است که نه تنها سبب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خواهد شد که به طبع عمران و آبادانی بیشتر شهر را در پی دارد.

درخوش ایجاد ارزش افزوده از طریق جذب گردشگر و ایجاد مکان تفریحی و فضای سبز برای بالا بردن روحیه نشاط و شادی شهروندان را یکی از ارکان اساسی توسعه شهر ایرانشهر دانست و افزود: از طرفی باید توجه داشت که ایجاد درآمد پایدار و ایجاد زیرساخت‌ها برای نیل به توسعه پایدار بویژه در شهر‌های جوان و درحال توسعه محسوب می‌شود و از این جهت با توجه به مشکلات اقتصادی امروزه، اقدام به ایجاد این نخلستان از سوی شهرداری شده است.

او گفت: با هدف درآمد پایدار برای شهرداری در آینده نزدیک ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی نیز در ایرانشهر ساخته می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شهرداری ، نخلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار