بیش‌از ۹ تن گندم تحویل مرکز خرید در ایرانشهر شد

مدیرکل غله سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مقدار بیش‌از ۹ تن تحویل مرکز خرید در ایرانشهر شد.

بیش‌از ۹ تن گندم تحویل مرکز خرید در ایرانشهر شدغلامعلی گنجعلی مدیرکل غله سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : پیش بینی می‌شود در سالجاری ۴۰ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شود.

او مقدار خرید تضمینی گندم از طریق ۱۱ مرکز مستقر در سراسر استان را تاکنون بیش از ۱۶۷ تن عنوان کرد و گفت: ارزش این مقدار گندم بالغ بر چهار میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال است.

مدیرکل غله سیستان و بلوچستان افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم در سال زراعی پیش رو در استان فراهم شده و پیش بینی می‌شود میزان برداشت گندم از اراضی کشاورزی در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.

او با اشاره به اقدامات سال ۹۸ این اداره بیان کرد: عملکرد این اداره کل از سال گذشته تاکنون ۳۰۰ درصد افزایش داشته که مهمترین آن‌ها ورود کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به بندر چابهار و بازسازی انبار‌های مکران چابهار است که حداقل ۱۸۰ هزارتن کالا را می‌توانیم ذخیره کنیم و از سوی دیگر کارخانه‌های آرد سازی نیز در شرایط مطلوبی قرار دارند.

گنجعلی ادامه داد: برای سالجاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال "جهش تولید" نامگذاری شده نیز برنامه‌هایی در دستور کار است و درصددیم چرخه تولید و رونق کسب و کار در صنعت آسیابانی استان را راه اندازی و میزان اشتغالزایی را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کشاورزی ، خرید گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار