کشاورز ایرانشهری با برداشت پنج تن گندم در هکتار رکورددار شد

کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشاورز ایرانشهری با عمل به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توانست در یک هکتار پنج تن گندم برداشت کند و رکورددار برداشت این محصول در منطقه شود.

میرامین بامری کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  اظهارداشت: این کشاورز تولید گندم را زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی ایرانشهر انجام داده و به توصیه‌های آنان عمل کرده که در نتیجه میزان برداشت گندم افزایش یافته است.

وی بیان کرد: کاشت به موقع، بذر مناسب، سم پاشی، کود پاشی و آبیاری به موقع، جلوگیری از رویش علف‌های هرز و در مجموع بکارگیری توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از مهمترین دلایل افزایش برداشت گندم در سطح هکتار بوده است.

کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت گندم در هر هکتار در این شهرستان را حدود سه تن اعلام کرد و گفت: این در حالیست که این کشاورز فعال توانسته بیش‌از پنج تن در هر هکتار گندم برداشت کند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین راه‌های توسعه بخش کشاورزی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های کامل این بخش افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار