تلاوت کوتاه قاریان رشت در ماه رمضان

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت گفت: تلاوت کوتاه قاریان رشت در قالب برنامه "شهرباران، شهر قرآن" از برنامه های ماه رمضان در این شهر است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،حمیدرضا محمدی،رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت  گفت: برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت در قالب برنامه های قرآنی، نهج البلاغه، ابتهال خوانی، مولودی خوانی و مرثیه خوانی در شبهای قدر برگزار می شود که تلاوت کوتاه قاریان رشت در قالب برنامه "شهرباران، شهرقرآن" حال و هوای معنوی این ماه را برای شهروندان و روزه داران شهر رشت ایجاد می کند.

 اوبا بیان اینکه ابتهال خوانی در سه برنامه کوتاه برای سه شب از شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود، اظهار داشت: اجرای برنامه مولودی خوانی نیز در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برنامه مدیحه سرایی در شب های  قدر از دیگر برنامه های این ماه است.

  رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت با اشاره به اینکه "باران حکمت" در پنج شب در راستای شرح نهج البلاغه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برگزاری برنامه قصه های قرآنی با محوریت کودک و نوجوان و مسابقه های شطرنج به صورت آنلاین با همکاری هیات شطرنج شهرستان رشت از جمله برنامه های فرهنگی و ورزشی در این ماه است.

حمیدرضا محمدی افزود: برگزاری برنامه "باخدا تا خدا موعظه " ویژه گروه کودک و نوجوان با اجرای  قصهگویی و بازی قرآنی به صورت ویژه برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

او دوره مجازی خوانش تحلیلی و مرور کتاب را از دیگر برنامه ها عنوان و اضافه کرد: "دوره مجازی خوانش تحلیلی و مرور کتاب" در طرح کلی "اندیشه اسلامی در قرآن" برنامه ریزی شده که داوطلبان برای ثبت نام می توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۰۲۹۳۰۳۳۶۶ ارسال کنند.

محمدی با بیان اینکه تولید برنامه فصل مهربانی، در ۳۰  قسمت سه دقیقه ای، در قالب بررسی یک آیه از قرآن با موضوعات مختلف توسط کارشناسان مطرح مذهبی در دستور کار قرار دارد، افزود: با توجه به رزمایش مردمی مساوات، همدلی و کمک مؤمنانه،  موضوعات مربوطه از جمله مساوات، همدلی و مهربانی به صورت ویژه توسط کارشناسان مذهبی ارائه خواهد شد.  

او با اشاره به لزوم توجه به پروتکل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: اگرچه در ماه رمضان برای اجرای برنامه های جمعی با محدودیت هایی مواجهیم اما با توجه به اهمیت این شب های معنوی و برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود تا با توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین از این ماه معنوی نحو احسن بهره مند شویم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه مردم در این ایام دعا برای شفای بیماران را فراموش نکرده و خیرات را برای اموات هدیه می فرستند، اعلام کرد: این سازمان با اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به صورت مجازی میهمان خانه های شهروندان رشت خواهد بود.  

او با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای حمایت از اقشار آسیب پذیر بیان داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در رزمایش "مواسات" شرکت کرده ضمن اینکه  شناسایی و حمایت از  خانواده های کم برخوردار و  کسربخشی از حقوق اردیبهشت کارمندان این سازمان به صورت  داوطلبانه برای شرکت در این رزمایش و کمک مومنانه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.