تخلیه و بارگیری بیش ازیک میلیون تن کالا در بنادر گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر گیلان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آبایی،:مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت :با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی، در حوزه تجارت دریایی آمارهای سال گذشته بیانگر رشد قابل توجه صادرات کالا در بنادر استان و عملکرد خوب این بخش است.

او با اشاره به رشد پنج درصدی مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی در بنادر گیلان طی سال ۹۸ افزود: با توجه به اینکه بنادر گیلان توانایی پهلودهی تمام کشتی‌های حامل کالاهای دریای خزر را دارد، پارسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان: ایران اسلامی بیشترین سهم مبادلات تجاری خود را از طریق دریا انجام می دهد و با این وجود در دومین سال اعمال تحریم ها ، تامین مایحتاج کشور از طریق حمل و نقل دریایی بدون وقفه و با قوت به انجام رسید.

آبایی  با اشاره به ساخت یک اسکله تخلیه غلات  و ۲ پست اسکله دلفین سوختی برای پهلوگیری کشتی ها تا طول ۱۸۰ متر به عنوان اقدامات مهم بنادرگیلان گفت: عقد قرارداد سرمایه گذاری برای احداث سیلوی غلات ۳۰ هزارتنی در مجتمع بندری انزلی به مبلغ ۴۰۴ میلیارد ریال از جمله اقدامات این مجموعه در سال گذشته است.

اوگفت: الحاق اراضی ۴۰ هکتاری ضلع شرقی مجتمع بندری انزلی به محدوده منطقه آزاد ، اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تهیه قرارداد ۱۰ ساله واگذاری عملیات بندری به تک اپراتور ، ادغام نیرو های فعال سه شرکت در یک مجموعه، توسعه زیرساخت های بندر با بهره گیری از فرصت های ایجاد شده و هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالاها را بخشی از اقدامات سال ۹۸ اداره کل بنادر و دریانوردی استان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تعامل بین شهر و بندر را به عنوان یکی از وظایف خود در دستور کار قرار داده است، افزود : با توجه به شیوع کرونا از اوایل اسفندماه پارسال با هماهنگی های بعمل آمده با سازمان بنادر ودریانوردی، خرید و اهدای پنج دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور) برای تجهیز بخش مراقبت های ویژه و ۱۵ دستگاه مونیتورکاملا پیشرفته برای بیمارستان های بندرانزلی و بندرآستارا با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صورت گرفت.

آبایی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای عمل به شعار سال بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰میلیارد تومان به صنایع دریایی کشور برای تأمین ناوگان عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جهش تولید تزریق می شود .

او با اشاره به اینکه انجام مطالعات تکمیلی پروژه راه دسترسی بندر به کنارگذر شهر انزلی و شبکه ریلی کشور و ایجاد اراضی پشتیبانی ریلی در محدوده مجاور کمربندی و ایستگاه تشکیلاتی راه آهن بندرانزلی به عنوان مهمترین اهداف و برنامه های بندری و دریایی در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان درسال ۹۹ از جمله اقدامات عنوان کرد و گفت: پیگیری و راه اندازی مجدد خط لوله سراسری انتقال مواد سوختی بندرانزلی به رشت و تهران و اتصال آن به اسکله های دلفین جدید، لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی، پیگیری و اجرای طرح های بهسازی، زیباسازی و ترویج فرهنگ دریانوردی و بندری در راستای طرح تعامل شهر و بندر،هوشمند و بهینه سازی سیستم های تجهیزات خشکی و دریایی، بازنگری قراردادهای سرمایه گذاری، بهره گیری از توان بخش خصوصی در تاسیس و راه انداری ساخت و تعمیر شناورهای تفریحی و تجاری را از مهم ترین اهداف تعریف شده این اداره کل در سال جدید است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به حجم بالای بارشها در بندرانزلی و آستارا یادآور شد: با توجه به کند شدن سرعت تخلیه و بارگیری غلات در روزهای بارانی در تلاشیم با احداث ترمینال های سرپوشیده از ظرفیت های این بندرها در تمام فصول و به بهترین شکل ممکن استفاده شود .

انتهای پیام/عط

برچسب ها: کرونا ویروس ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.