افزایش ۶ درصدی صادرات کالا از گیلان

صادرات کالا از بندر‌های استان گیلان پارسال نسبت به سال ۹۷ پنج درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید رضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: صادرات کالا در بنادر گیلان در سالی که گذشت ۵ درصد افزایش داشت.

او افزود: پارسال یک میلیون و۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر استان، تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال ۹۷، ۱۶ درصد کاهش داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌های بندر آستارا گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران و اقدامات پیشگیرانه تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.

آبایی شیفت بندی و تقلیل نیرو‌های اداری شاغل در بنادر، غربال گری افرادی که قصد ورود به بنادر را دارند و همچنین ضدعفونی خودرو‌ها و تجهیزات که وارد محوطه بندری می‌شوند را از جمله اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

او گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی و بهداشتی ازجمله مونیتور پزشکی، دستگاه تنفس مصنوعی، دست کش، گان و ماسک خریداری و به بیمارستان‌های شهرستان‌های آستارا و انزلی اهدا شد.

انتهای پیام/اص

برچسب ها: صادرات ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.