رئیس سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

رونق اقتصاد دریامحور در بندر‌های گیلان

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به ظرفیت بنادر گیلان و عضویت ایران در کنوانسیون گمرکی اوراسیا شاهد رونق بیش از پیش اقتصاد دریامحور در بندر‌های این استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی امروز در بازدید از زیرساخت‌های بندر انزلی با اشاره به روند مناسب تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، گفت: امسال حدود ۹۰۰ هزار تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شد و روند خوبی را در این بندر از نظر جذب کشتی و کالا شاهد هستیم.

او با اشاره به بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت زیر ساخت‌های بندر انزلی افزود: بخش خصوصی تاکنون حدود ۲۱۵ میلیارد تومان برای تاسیسات روبنایی و نگهداری کالا را در بندر انزلی سرمایه گذاری کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۵ میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری بخش خصوصی هم در دست مذاکره است.

محمد راستاد با اشاره به اینکه بیشترین حجم صادرات کالا از بندرانزلی به کشور روسیه است افزود: با توجه به ظرفیت بنادر گیلان و عضویت ایران در کنوانسیون گمرکی اوراسیا شاهد رونق بیش از پیش اقتصاد دریامحور در بندر‌های گیلان خواهیم بود.

او با اشاره به لزوم حمایت از طرح‌های گردشگری دریایی تصریح کرد: برای حمایت از سرمایه گذاران طرح‌های گردشگری دریا محور در نشست‌های اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مصوب شد تا روند سرمایه گذاری آسان‌تر و تسهیلات قانونی در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.