صادرات ۵۸۰ میلیون دلاری از گیلان

استاندار گیلان گفت: با صادر کردن ۵۸۰ میلیون دلاری میزان صادرات کالا از گیلان در سال ۹۸ نسبت به سال نود و هفت ۴۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی که با موضوع نحقق شعار سال برگزار شد گفت: جهش تولید شعار نیست، بلکه یک سیاست، برنامه و ضرورت است که باید نسبت به اجرای آن اهتمامی ویژه داشت.

او افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای به اجرا درآمدن شعار جهش تولید باید پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آن بالای ۶۰ درصد است، به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهد.

استاندار گیلان همچنین از صادرات ۵۸۰ میلیون دلاری از استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: میزان صادرات کالا از گیلان در سال ۹۸ نسبت به سال نود و هفت ۴۵ درصد افزایش یافته است این در حالی است که میزان صادرات در ابتدای سال ۹۸ به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده بود.

زارع با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی هم صادرات از استان به تعویق نیافتاده است افزود: با وجود بسته بودن مرز‌های زمینی کشور در پایان پارسال، مرز‌های گیلان به ویژه مرز زمینی شهرستان آستارا فعال بود که تاثیر زیادی در اقتصاد استان و کشور داشته است.

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.