استاندار قم؛

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی قم با جدیت دنبال شود

سرمست گفت: پیگیر خریداری ۱۰۴ دستگاه اتوبوس هستیم و این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم امروز در جلسه ستاد بحران استان در سالن کرامت استانداری، با بیان اینکه نگاه مدیریت استان به مدیریت بحران نگاهی سیستمی است،گفت: از همه دستگاه‌هایی که در حوزه بخشی خود فعالیت کرده و پروژه‌هایی اجرا کردند تشکر صمیمانه دارم.

سرمست به آب‌گرفتگی معابر و سیل ۲۵ فروردین‌ماه اشاره و ابراز کرد: خداوند متعال عنایتی خاصی به استان داشته و از سال گذشته تاکنون بحران‌های بسیاری پشت سر گذاشته‌ایم که اگر عنایت الهی نبود با مشکلات فراوانی روبرو می‌شدیم.

استاندار قم از فرافکنی برخی مسئولان انتقاد کرد و گفت: قبل از اینکه مسئولی مشکل را از خودش ببیند دیگران را متهم کند، کار مناسبی نبوده و باید اصلاح شود.

سرمست با بیان اینکه پیک بستری‌های بیماری کرونا طی چند روز گذشته افزایش‌یافته است، تأکید کرد: مراقبتی که شهروندان در حال انجام هستند واقعاً در سطح کشور نمونه بوده و باید حقوق کسانی که قریب به دو ماهی است قرنطینه خانگی را رعایت کرده‌اند را به رسمیت بشناسیم و قدردان آن‌ها باشیم.

استاندار قم تأکید کرد: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی اماکن مقدس، حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ادامه داشته و تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه تعطیل خواهند بود و با توجه به شرایط برای ادامه کار، بعدازاین تاریخ تصمیم‌گیری خواهد شد.

سرمست در مورد نحوه فعالیت مشاغل و اصناف عنوان کرد: مشاغل کم ریسک طبق روال قبلی به فعالیت پرداخته و سایر مشاغل با چند شرط فعالیت خواهند کرد، این مشاغل باید حتماً در وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده و کد بهداشتی دریافت کنند، همچنین سقف فعالیت بازار‌های مسقف و پاساژ‌ها تا ساعت ۱۸ خواهد بود و بعدازآن باید تعطیل شوند.

استاندار قم در ادامه با تأکید بر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی گفت: پیگیر خریداری ۱۰۴ دستگاه اتوبوس هستیم و این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

سرمست پیرامون نحوه فعالیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: تا اطلاع ثانوی رویه آموزش و پرورش همچنان ادامه یافته و آموزش‌ها غیرحضوری خواهد بود و در دانشگاه‌ها مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد غیرحضوری بوده و مقطع دکتری می‌توانند به صورت حضوری برگزار شوند.

او با تأکید بر ثبت‌نام همه واحد‌های تولیدی و صنعتی در سامانه سلامت اضافه کرد: ادارات دولتی حتماً باید فاصله‌گذاری هوشمند را با شدت و دقت بیشتری اعمال و با جدیت پیگیری کنند.

سرمست اقناع و آگاه‌سازی افکار عمومی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید مردم را توانمند کرده و زیستن در این شرایط را باید تمرین کنند، باید فرهنگ‌سازی کرده و تغییر سبک زندگی را در میان مردم نهایدنه کنیم.

استاندار قم در پایان با تأکید بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه در ماه مبارک رمضان گفت:برای واحد‌های صنعتی نیز بسته‌های حمایتی و تشویقی بر اساس سیاست‌هایی که دنبال می‌شود در دستور کار قرار داریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار