خطر ابتلا به ویروس کرونا در لرستان همچنان جدی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اگر مردم پروتکل بهداشتی فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت نکنند همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا جدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمود ثمینی گفت: مردم باید مراقبت‌های فردی را افزایش داده و به هیچ وجه این ویروس را عادی تلقی نکنند چرا که این ویروس نه تنها در ایران بلکه در جهان گسترش یافته و مراقبت فردی تنها راه پیشگیری از انتقال آن است.

وی گفت: امیدوارم با رعایت دستورات بهداشتی زنجیره انتقال انسانی کرونا قطع شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۶ جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تشکیل و ۲۴۰ مصوبه ستاد به دستگاه‌های متولی با پیروی از سیاست‌های ستاد ملی ابلاغ شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی لرستان به منظور استفاده در مراحل مختلف مدیریت بیماری کرونا اختصاص یافت.

ثمینی گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از جمله اقدامات در سطح کلان بود که اکنون از طریق آموزش مجازی فعال می‌باشد و تنها در مقطع دکترا و با پروتکل بهداشتی آموزش حضوری آغاز شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحد‌های تولیدی جدید و به کارگیری خطوط تولید کارخانجات استان در راستای تهیه ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز از دیگر اقدامات ستاد می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: موضوعات مرتبط با تدفین جانباختگان کرونا در محل‌های تعیین شده و با رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی از وزارت بهداشت با نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

ثمینی ادامه داد: قطعه مشخصی برای جانباختگان کرونا تعیین و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تدفین انجام می‌شود.

وی افزود: مکاتبه با استانداران استان‌های مجاور به منظور اقدام در تاخیر کوچ بهاره عشایر که ممکن بود شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کند در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: ۲۱ تیم کنترل مبادی ورودی و خروجی استان را با مسئولیت نیروی انتظامی و در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا برعهده داشت.

وی اظهار داشت: اگر همراهی مردم نبود نمی‌توانستیم زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا را کاهش دهیم، مردم در روز ۱۳ فروردین با در خانه ماندن خود حرکت بی‌نظیری را انجام دادند که تا حدود بسیاری از زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا کاهش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: یکم اردیبهشت ماه فعالیت اصناف کم‌خطر در مراکز خرید تا ساعت ۱۸ می‌باشد، استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی تا ابلاغ پروتکل جدید بهداشتی تعطیل خواهند بود.

ثمینی ادامه داد: مسئول اعلام آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود یافتگان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان می‌باشد و هرگونه اطلاع رسانی در این راستا بر عهده این نهاد است.

وی بیان کرد: دولت در ایام نوروز تعطیل نبود و در لرستان این مساله به صورت جدی دنبال شد دستگاه‌های مرتبط فعال بوده و در آمادگی کامل به سر می‌بردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات خوب زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود و مردم باید در خانه بمانند و از اقدام به برنامه‌های غیرضروری خودداری کنند.

تاروز دوشنبه ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۲۰۹ نفر رسید.

بر اساس گزارش ها، تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: کرونا ویروس ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار