پیش بینی ثبت نخستین دمای ۴۰ درجه سیستان و بلوچستان در سال جدید

ملاشاهی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی پیش بینی می‌شود امروز نخستین دمای ۴۰ درجه استان پس از پایان فصل سرد سال در نواحی جنوبی ثبت شود.

علی ملاشاهی رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: انتظار می‌رود امروز در گرمترین لحظات دمای هوا در برخی شهر‌های جنوبی استان مانند قصرقند و زرآباد به محدوده ۴۰ درجه سلسیوس برسد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود همچنان تا پایان هفته در سطح استان افزایش تدریجی دمای هوا رخ دهد به طوریکه علاوه بر نواحی جنوبی، در شمال استان نیز افزایش دما رخ می‌دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به آخرین وضعیت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: از بعد از ظهر امروز بارش‌های بهاره در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان آغاز می‌شود و شدت بارش‌ها در برخی نقاط به گونه‌ای است که احتمال جاری شدن روان آب وجود دارد.

ملاشاهی تصریح کرد: این سامانه بهاره تا عصر چهارشنبه در استان فعال است و علاوه بر بارش‌های رگباری، شرایط برای وقوع، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان مهیاست.

وی با بیان اینکه احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و لغزندگی جاده‌ها در جریان فعالیت این سامانه وجود دارد، توصیه کرد: در زمان فعالیت این سامانه ضمن رعایت قوانین و مقرار رانندگی، در عبور و مرور از مناطق نیمه شمالی و جنوبی استان احتیاط شود. همچنین از رفتن به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از وقوع وزش باد در برخی نقاط استان در روز‌های آینده خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امروز و فردا وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی و چهارشنبه تا جمعه در سواحل استان جریان داشته باشد.

ملاشاهی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود دریای عمان در روز‌های آینده به نسبت مواج و متلاطم باشد بنابراین توصیه می‌شود در تردد‌های دریایی به ویژه قایق‌های سبک و تفریحی احتیاط شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار