۱۰۰ نقطه سیستان و بلوچستان بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی دیروز به اوج خود رسید به طوریکه از ۱۰۰ نقطه این استان بارندگی گزارش شده و بیشینه بارش‌ها با ۴۰ میلیمتر در نصرت آباد زاهدان ثبت شده است.

۱۰۰ نقطه سیستان و بلوچستان بارانی شدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: همانطور که انتظار می‌رفت دیروز بر شدت و دامنه فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان افزوده شد و تا ساعت ۲۰:۳۰ دیشب از حدود ۱۰۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی در ۱۶ شهرستان استان بارندگی گزارش شد.

او با بیان اینکه تمرکز بارش‌ها در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بود ادامه داد: بیشترین بارش‌ها تا دیشب از ایستگاه‌های «نصرت آباد» زاهدان با ۴۰.۳، «خیرآباد بالای» زاهدان ۳۵، «الله آباد پبی» زاهدان ۳۲، «دجنگ خاش» ۳۰، «تمندان» خاش ۲۷، «گرز»، «چاه کمال» و «درودی نرون» خاش ۲۳ میلی‌متر گزارش شده است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: میزان بارش باران در زاهدان نیز که از صبح دیروز آغاز شده تا دیشب به ۱۰ میلی‌متر رسیده البته از مرکز تحقیقات هواشناسی استان واقع در بلوار خلیج فارس زاهدان نیز ۱۷ میلی‌متر باران گزارش شده است.

او گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی جمعه و شنبه ناپایداری تضعیف می‌شود، اما یکشنبه شرایط برای رگبارپراکنده در استان فراهم است.

حیدری اظهارداشت: تغییرات دمایی سیستان و بلوچستان نیز تا یکشنبه ناچیز پیش‌بینی می‌شود، اما از دوشنبه افزایش دما در استان انتظار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار