نفس تنگ زمین در روزهای کرونایی/از تجمعات به مناسبت روز زمین پاک بپرهیزید

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا به تمامی واحد‌های تابعه در استان اعلام شده که از برگزاری تجمعات مختلف به مناسبت روز زمین پاک پرهیز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط انتشار ویروس خطرناک کرونا و اولویت سلامت مردم، به تمامی واحد‌های تابعه در استان اعلام شده است که از برگزاری تجمعات مختلف به مناسبت روز زمین پاک پرهیز کنند.

او افزود: تمرکز در این روز بر آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت پسماند‌ها از طریق فضای مجازی در این شرایط، بهترین راه انتقال دانش محیط زیستی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: بازدید از واحد‌های فعال بازیافتی در حوزه پسماند، زباله گاه‌های سطح استان و نظارت بر نحوه مدیریت پسماند توسط شهرداری‌ها همچنان در دستور کار حوزه تخصصی پسماند در حفاظت محیط زیست سراسر استان خواهد بود.

همتی بیان کرد: نحوه نظارت ارگان‌های مسئول در مدیریت پسماند همچون دانشگاه‌های علوم پزشکی، جهادکشاورزی، صنعت و معدن در این ایام با جدیت بیشتری مورد بررسی و پایش تیم نظارتی این اداره کل قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به این که نحوه مدیریت پسماند‌های عفونی حاصل از فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط شیوع ویروس کرونا اهمیتی دو چندانی دارد، تصریح کرد: پایش و بررسی فعالیت شهرداری‌ها در نحوه جمع‌آوری و دفع صحیح پسماند‌های خاص در معابر شهری که احتمال آلوده بودن آن‌ها به ویروس زیاد است و نیز ارتباط با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن صحیح پسماند‌ها در برنامه‌های اجرایی و نظارتی این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نزدیک به دوماه است که شکل گرفته و با تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی و نظارت مستقیم و مستمر بر مصوبات اجرایی، بر مهار این ویروس اهتمام دارد.
 
همتی اظهار کرد: تأکید ما بر استفاده از سموم و مواد ضد عفونی‌کننده سازگار با محیط زیست است و امیدواریم تولید و توزیع این مواد برای کاهش آسیب‌های وارده به محیط زیست هر چه زودتر گسترش یابد.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.