اورژانس هوایی شاهرود چهار مصدوم را به بیمارستان منتقل کرد

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: بالگرد اورژانس شاهرود در ۲ ماموریت پی در پی چهار مصدوم بدحال را به بیمارستان منتقل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: در برخورد تراکتور با موتور سیکلت که ساعت ۹و ۳۰ دقیقه در روستای نام نیک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان میامی روی داد ۲تن مصدوم شدند.

او افزود: با حضور به موقع کارشناسان پایگاه اورژانس سوداغلن اقدام‌های نخستین انجام گردیده و مصدومان به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود رسانده شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود بیان کرد: در یک حادثه دیگر در برخورد ۲ موتور سیکلت در همان روستا ۲تن دیگر مصدوم شدند که حال عمومی جوان ۲۵ ساله مناسب نیست، و سطح هوشیاری پائینی دارد.

سلمانپور ادامه داد:مصدومان این حادثه که ضربه مغزی شده‌اند با انجام اقدام‌های اولیه پایگاه اورژانس سوداغلن با اورژانس هوایی به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شدند.

روستای نام نیک در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شاهرود قرار دارد. این روستا در بخش کالپوش میامی واقع شده و راه ارتباطی نامناسبی دارد.

اورژانس هوایی شاهرود سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد، از آنجا که شهرستان شاهرود وسعت زیاد داشته و ۵۶ درصد راه‌های استان سمنان در این منطقه قرار دارد و به بیماران روستا‌های دور افتاده و نیز مصدومان حوادث رانندگی خدمت رسانی می‌کند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۴۰ کارشناس در ۱۵پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار