مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

طرح واکسیناسیون تب برفکی دام در استان سمنان آغاز شد

حمیدرضا حسینی گفت: طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در استان سمنان آغاز شده است و تا خردادماه نیز ادامه دارد.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  با بیان اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی دام در استان سمنان آغاز شد گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است که ارتباط مستقیم با اقتصاد دامداران دارد.

او با بیان اینکه بیماری تب برفکی باعث کاهش وزن و شیردهی دام‌ها می‌شود افزود: همه ساله هر ۴ ماه یکبار طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان انجام می‌شود که فاز ۱ طرح ملی واکسیناسیون دام‌های سنگین در سال ۹۹ از اول اردیبهشت ماه در استان سمنان آغاز شده است.

حسینی با بیان اینکه در این طرح ۴۵ هزار راس دام سنگین استان سمنان با ۶ اکیپ عملیاتی واکسینه می‌شوند تصریح کرد: واکسیناسیون دام سنگین امسال در استان سمنان با پوشش بالای ۹۰ درصدی انجام می‌شود.چ

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته مجموعا ۱۹ کانون تب برفکی در استان سمنان وجود داشت که با ورود اکیپ‌های عملیاتی مدیریت بیماری در دستور کار قرار گرفت افزود: در حال حاضر شیوع این بیماری در استان گزارش نشده است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون دام سبک عشایری استان سمنان علیه بیماری تب برفکی نیز در حال انجام است اضافه کرد: در نیمه دوم سال گذشته واکسن ۹۰۰ هزار راس دام سبک عشایر علیه تب برفکی انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه بیمه اجباری دام‌های استان سمنان در سال گذشته ابلاغ شده است گفت: دامداران استان سمنان در صورت بیمه دام‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهم برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از بیماری و غیره جلوگیری کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار