ممنوعیت بهره برداری از گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی یزد

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هر گونه برداشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی در عرصه‌های منابع طبیعی استان یزد ممنوع است.

علی محسنی نسب جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ گونه‌های گیاهی، برداشت هر گونه گیاه دارویی، صنعتی و خوراکی تازه روییده از منابع طبیعی و مراتع استان ممنوع است.

او افزود: در بسیاری از مواقع برداشت گیاهان تازه روییده در مراتع، به صورت گروهی، بدون رعایت فاصله مناسب و توصیه‌های بهداشتی انجام می‌شود و همین موضوع خود سبب گسترش ویروس کرونا می‌شود.

محسنی نسب با اشاره به رصد شبانه روزی مراتع استان یزد، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان در صورت مشاهده افراد خاطی علاوه توقیف محموله گیاهان مرتعی، عاملان را دستگیر و به عنوان تخریب کنندگان مراتع ملی و پوشش گیاهی به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد گفت: در چند روز اخیر مأموران ما در پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان تفت با هماهنگی عوامل انتظامی پاسگاه شیرکوه موفق به توقیف یک فقره محموله غیر مجاز مطابق با ماده ۴۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع شده اند.

محسنی نسب تاکید کرد: از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی در زمینه برداشت گیاهان مرتعی با شماره ۱۵۰۴ تماس و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار