اذعان مقام دولتی انگلیس به راهبرد اشتباه دولت در مواجهه با شیوع کرونا

معاون وزیر بهداشت انگلیس اذعان کرد دولت بوریس جانسون در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا راهبرد اشتباهی را در پیش گرفته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، معاون وزیر بهداشت انگلیس در امور مراقبت‌های ویژه ضمن اذعان به اشتباهات استراتژیک دولت گفت تعداد کم آزمایش‌های تشخیصی ابتلا به ویروس کرونا واقعا نگران‌کننده است.

پس از هفته‌ها دفاع دولت انگلیس از میزان آزمایش‌های تشخیصی کرونا در این کشور، «هلن واتلی» تلویحا اعلام کرد انگلیس آنگونه که انتظار می‌رفت در مقابله با کرونا کارآمد عمل نکرد. دولت بوریس جانسون در حالی از عملکرد خود در مقابله با همه گیری ویروس کرونا دفاع می‌کرد که روزانه کمتر از ۲۰ هزار آزمایش کرونا در این کشور انجام شده است.

این مقام وزارت بهداشت انگلیس افزود کارکنان بخش خدمات درمانی نتوانستند در طرح انجام آزمایش سیار مشارکت کنند و این بر عملکرد دولت در زمینه افزایش ظرفیت آزمایش‌های تشخیصی تاثیر منفی داشته است. واتلی افزود واضح است که این مسئله چقدر می‌تواند مشکل ساز باشد وقتی هدف ما افزایش ظرفیت و انجام هر چه بیشتر آزمایش‌هاست.

وزیر بهداشت انگلیس به دلیل عملکرد ضعیف وزارتخانه‌اش در طول این همه گیری با انتقادات بسیاری مواجه است. وزیر بهداشت انگلیس پیشتر از هدف گذاری انجام روزانه ۱۰۰ هزار آزمایش تشخیصی کرونا صحبت کرده بود، اما هنوز چگونگی عملی کردن آن را مشخص نکرده است.

اذعان این مقام دولتی انگلیس بیش از پیش بر ناکارآمدی دولت جانسون در افزایش ظرفیت انجام آزمایش کرونا صحه گذاشت. این در حالیست که وزیران دولت همچنان بر ظرفیت روزانه ۴۰ هزار آزمایش تشخیصی کرونا اصرار دارند.

پیشتر نیز «اد دیوی» رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس، خواستار انجام تحقیقات قدرتمند، مستقل و گسترده از دولت انگلیس و بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، درباره شیوع کرونا و نحوه مقابله دولت با آن شد.

رویکرد دولت انگلیس در مواجهه با شیوع گسترده کرونا، انتقاد‌های زیادی را در میان شخصیت‌ها و محافل سیاسی این کشور برانگیخته است.  «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز پیش از این گفته بود دولت انگلیس در مواجهه با کرونا کُند عمل کرده و باید به این مسئله رسیدگی شود.

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی تاکنون ۱۲۹.۰۴۴ نفر از مردم انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۷.۳۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار