رویترز: داروی تجویزی ترامپ برای کرونا هیچ کمکی به درمان آن نمی‌کند

خبرگزاری رویترز نوشت بر اساس نتایج یک پژوهش علمی، دارویی که رئیس‌جمهور آمریکا آن را درمان اصلی بیماری کرونا معرفی کرده است، به هیچ وجه در درمان آن موثر نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: «نتایج یک تحلیل نشان می‌دهد یک داروی قدیمی برای درمان بیماری مالاریا که زمانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به عنوان یک «عامل کلیدی» در نبرد علیه ویروس کرونا لاف آن را می‌زد هیچ کمکی به درمان کرونا نمی‌کند و حتی احتمال مرگ را در بیماران افزایش می‌دهد.»

این تحلیل برای داوری کارشناسان پیش از انتشار نهایی ارائه شده است. از داروی هیدروکسی کلروکین به نحو گسترده‌ای برای تغییر روند بیماری تنفسی کووید-۱۹ استفاده کرده‌اند.

مبنای این استفاده گزارش‌های شفاهی درباره احتمال کمک این دارو به درمان کرونا بوده است. اما یک تحلیل که مرکز آمریکایی موسوم به «اداره کل بهداشت کهنه سربازان» آن را صورت داده است نشان می‌دهد ۲۸ درصد از ۹۷ بیماری که این دارو را مطابق مراقبت‌های استاندارد دریافت کرده‌اند، جان باخته‌اند. این در حالی است که که ۱۱ درصد از ۱۵۸ بیماری که این دارو را دریافت نکردند، مرده‌اند.

میزان بیماری در ۱۱۳ فردی که هیدروکسی کلروکین را همراه با آزیترومایسین دریافت کردند ۲۲ درصد بود.

یافته‌های این تحقیق نتیجه آزمایش بالینی نیست بلکه طی آن پرونده‌های پزشکی ۳۶۸ مرد کرونایی بستری در مراکز مرتبط با این اداره را بررسی کردند که روز ۱۱ آوریل فوت کرده یا ترخیص شده بودند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار