ثبت نام ۴۴ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری کرونا در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از از اسفند پارسال، تاکنون ۴۴ هزار نفر با ثبت نام در سامانه بیکاری به دلیل کرونا در این استان متقاضی دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تاکنون شرایط ۱۷ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری تایید شده است. گفت:  به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و با توجه به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم مراجعه به ادارات کار، اسفند ماه پارسال سامانه bimebikari.mcls.gov.ir به منظور ثبت نام افرادی که به خاطر شرایط اخیر ایجاد شده کار خود را از دست دادند راه‌اندازی شد.

او با بیان این که این ثبت نام هنوز هم ادامه دارد، افزود: بسیاری از افرادی که ثبت نام کردند مشمول استفاده از بیمه بیکاری نیستند، چون افرادی می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشند و سه درصد حق بیمه بیکاری را کارفرما تا دی ماه پارسال به صندوق بیمه بیکاری پرداخت کرده باشد و کسانی که شرایط مورد نظر را دارند به مدت سه ماه و از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص میزان نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ نیز ادامه داد: بر اساس نتایج طرح آمارگیری زمستان ۹۸ نرخ بیکاری خراسان رضوی ۸.۹ درصد است که ۱.۷ درصد کمتر از میانگین کل کشور و ۳.۹ درصد کمتر از زمستان سال ۹۷ است.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۲ درصدی سهم اشتغال خراسان رضوی در کشور

سنجری بیان کرد: پارسال در کشور تعداد سه هزار و ۵۴۸ شرکت تعاونی و اتحادیه در سامانه الکترونیکی تعاون به ثبت رسیده است که خراسان رضوی با تعداد ۳۷۲ مورد در رتبه دوم این لیست قرار دارد این تعداد تعاونی در استان با سرمایه معادل ۴۰ میلیارد ریال تشکیل شده است و تعداد اعضای آن‌ها ۶ هزار و ۴۴۴ نفر است که برای هشت هزار و ۲۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

او در خصوص  اقدامات انجام شده در رابطه با ویروس کرونا، تصریح کرد: کاهش میزان تجمعات و مکالمات بین کارگران، پیشگیری از برگزاری هرگونه کلاس آموزشی گروهی و سایر تجمعات کارگری تا زمان رفع مشکل، تامین مواد شوینده و بهداشتی در سرویس‌های بهداشتی کارگری، کنترل و شناسایی کارگران مشکوک به بیماری در بدو ورود به کارگاه از جمله اقدامات مبارزه با کرونا در واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: پارسال ۶۴ کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دو هزار و ۵۷۹ نفر و همچنین برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شایع در استان با موضوع دانش اعتیاد پیشگیری مهار و درمان آن از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۸:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا این بیمه من که یه کارگر ساد بود وبیمه نداشتم میتونم ثبت نام کنم من
آخرین اخبار