امیر سرتیپ هادیان:

انتخاب ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش ابتکار شهید قرنی بود

معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: شهید قرنى با همفکری دوستان خود ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش و یک نماد انتخاب کردند.

انتخاب ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش ابتکار شهید قرنی بودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در نشست فرماندهان و مسولین این نیرو که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا برگزار شد با بیان اینکه شهید امیر سپهبد محمدولی قرنی در طول سال‌های خدمت خود شایستگی و لیاقت خود را به نمایش گذاشته است گفت: این خصوصیات ویژه تا پایان زندگی پربار این شهید والامقام همراه وی بود و از او شخصیتی ستودنی در جامعه ساخت.

امیر سرتیپ هادیان شجاعت، شهامت، صداقت، راستی و درستی را از خصائص بارز شهید سپهبد قرنی برشمرد وبیان کرد: وی فردی مؤمن، انقلابی، وطن‌دوست و عاشق کشورش بود و مسئولیت خود را به‌خوبی می‌شناخت و وظیفه خود را در شرایط خطیر و حساس کشور در برابر ارتش، انقلاب و رهبر به خوبی می‌دانست.

او با اشاره به تعهد و پیمان ارتش با مردم برای دفاع از کشور، نظام مقدس جمهورى اسلامى و مردم در مقابل دشمنان و گروه‌های معاند خاطرنشان کرد:. مردم در مقابل این همه جانفشانی ارتشیان شعار «ارتش فداى ملت، ملت فداى ارتش» را سر دادند و این جمله از آغاز روى کار آمدن نظام مقدس جمهورى اسلامى منشأ سر و سامان دادن به ارتش قرار گرفته است.

امیر هادیان با بیان اینکه شهادت سپهبد قرنى، اولین شوک و ضربه بزرگى بود که به جامعه انقلابى ما وارد شد اظهار کرد: یکی از دلایل ترور شهید سپهبد قرنی نگرانى غرب از افشاى دخالت هایش در داخل ایران و رابطه با گروه‌های معاند نظام بود.

او با اشاره به اینکه شهید قرنى یک انسان بزرگ، سعادتمند و پرافتخار بود که مظلومانه ترور شد افزود: شهید سپهبد قرنى به لحاظ انجام دادن خدمات ارزشمند برای انقلاب اسلامی و همچنین دارا بودن شخصیت ملی، به فوز عظیم شهادت که در نظام مقدس جمهورى اسلامى مقام بالایى دارد دست یافت.

معاون هماهنگ کننده نهاجا در پایان تصریح کرد: شهید سپهبد قرنى در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با اختیاراتى که از حضرت امام (ره) گرفت، توانست از انحلال ارتش جلوگیرى کند و در آخرین روزهاى عمر پر بار خویش با همفکری دوستان خود ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش و یک نماد انتخاب کردند و هرساله مراسم روز ارتش، باشکوه و قدرت بیشترى در کشور برگزار مى شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار