پژوهشگران در انگلیس برآورد کردند؛

تداوم تعطیلی‌ها در انگلیس شش و نیم میلیون نفر را بیکار خواهد کرد

همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس و تداوم تعطیلی بخش‌های مختلف در این کشور بر روی اقتصاد تاثیر بسزایی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران در انگلیس برآورد کردند تداوم تعطیلی فعالیت‌ها در این کشور به علت همه‌گیری ویروس کرونا به بیکاری شش و نیم میلیون نفر منجر خواهد شد.

پژوهشگران موسسه پژوهش اجتماعی، اقتصادی در دانشگاه اسکس (Essex) انگلیس هشدار می‌دهند که یک چهارم از نیروی کار این کشور، در صورت تداوم تعطیلی کسب و کارها، بیکار خواهند شد و آسیب به بخش‌های توزیع و فروش مواد غذایی، گردشگری، غذاخوری‌ها و هتل ها، بیش‌تر از دیگر بخش‌ها خواهد بود.

شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری بزرگ انگلیس، حدود ۷ میلیارد پوند بابت پول بلیت پرواز و رزرو اتاق در هتل ها، به مردم بدهکارند، اما مالکان این شرکت‌ها مدعی هستند در صورت بازپس دادن پول مردم و خسارت زمین گیر شدن هواپیماها، ورشکسته خواهند شد.

در همین حال، این هفته یک شرکت هواپیمایی دیگر انگلیس، در معرض ورشکستگی قرار گرفت. ریچارد برانسون (Richard Branson)، مالک شرکت ویرجین آتلانتیک در نامه‌ای خطاب به کارکنان این شرکت اعلام کرده است برای نجات این شرکت در بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، مالیات دهندگان انگلیس باید به کمک این شرکت بیایند.

شرکت هواپیمایی بریتانیا، بریتیش ایرویز (British Airways) به تازگی ۳۶ هزار نفر از کارکنانش را به صورت موقت از کار معلق کرد و هواپیمایی ویرجین (Virgin) نیز از کارکنانش خواسته است به صورت داوطلبانه، ۸ هفته به مرخصی بدون حقوق بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار