مبینی: تعویق المپیک به نفع دو و میدانی کاران است

سرپرست فدراسیون دو و میدانی گفت: تعویق المپیک به نفع دو و میدانی کاران شد تا به شرایط آرمانی برای حضور در این مسابقات دست یابند.

مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت دو و میدانی درایام قرنطینه اظهار کرد: من هر روز پیگیر وضعیت ورزشکاران هستم و با ملی پوشانی همانند حدادی، تفتیان، شیری، رسولی، ابارقی، مهردلان، قنبرزاده، کیا، نیادوست و مرادی در ارتباط هستم و آن‌ها در خانه تمرین می‌کنند. همچنین دو و میدانی ورزش حرفه‌ای است و ورزشکاران تمرینات پایه‌ای و ابتدایی را در خانه انجام می‌دهند تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند.

مبینی درباره تعویق المپیک توکیو بیان کرد: ورزشکاران در این وضعیت  نمی‌توانند تمرینات حرفه‌ای داشته باشند و آن‌ها باید در ۲، ۳ رویداد ورزشی محک بخورند تا به شرایط آرمانی دست یابند. به نظرم تعویق المپیک به نفع  دو و میدانی کاران شد تا ورزشکاران به دوران اوج خود برسند. پیرجهان یکی از استعداد‌های دو و میدانی باید حفظ شود و اگر او تمرین نداشته باشد، در آن صورت نمی‌تواند به خوبی مسابقه بدهد. ورزشکار به مدت ۴ سال همه مشکلات را تحمل می‌کند تا بتواند در المپیک نتیجه خوبی بگیرد و زمان می‌برد تا به شرایط ایده آل  برسد.

مبینی: تعویق المپیک به نفع دو و میدانی کاران است

سرپرست دو و میدانی درباره وضعیت جسمانی احسان حدادی بیان کرد: من بیشتر از همه ورزشکاران با احسان در ارتباط هستم و او ۲، ۳ روز است که به بهبودی کامل رسیده و سلامتی اش را بدست آورده است. حدادی دوره ۲ هفته‌ای نقاهت را سپری می‌کند و او از هفته آینده تمرینات پایه‌ای را شروع می‌کند.

معوقات مربی حدادی را با تامین اعتبار مالی پرداخت می کنیم 

مبینی درباره محوه تامین هزینه‌های اردو‌های خارجی ورزشکاران و وضعیت معوقات مربی آمریکایی حدادی بیان کرد: در حال حاضر اردویی نداریم تا راهکاری برای تامین هزینه‌ها در نظر بگیریم. همچنین ۵، ۶ ماه از معوقات مالی مربی آمریکایی حدادی مانده است که به محض اینکه تامین اعتبار مالی شد، پرداخت می‌کنیم.

او درباره اینکه اردو‌های خارجی ورزشکاران موثر بوده است، گفت: به نظرم ورزشکاران باید حمایت شوند و به همه توجه کنیم تا به موفقیت دست یابند. دو و میدانی کاران از جمله تفتیان، شیری، رسولی و قنبرزاده از اردو‌های برگزار شده رضایت دارند، اما آن‌ها باید در مسابقات محک بخورند تا تاثیر اردو‌های خارجی مشخص شود. به هر حال تصمیم گیری های مدیریت  باید با برنامه باشد تا بتوان منابع مالی را کنترل کرد. 

مبینی درباره اظهارات خسروی مبنی بر برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی بعد از ماه مبارک رمضان گفت: من هم این موضوع را شنیده ام و ما مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنیم و در صورتی که زمان انتخابات را خرداد ماه گذاشتند آمادگی لازم داریم.

مبینی: تعویق المپیک به نفع دو و میدانی کاران است/ برای برگزاری انتخابات دو و میدانی آمادگی داریم

شیری و رسولی را به هر طریقی به ایران برمی گردانیم 

سرپرست فدراسیون دو و میدانی گفت: ما روادید و بیمه شیری و رسولی را در اردوی بلاروس  به مدت یک ماه تمدید کردیم، اما با توجه به اینکه مسابقه‌ای در بلاروس برگزار نمی‌شود،از طریق روابط بین الملل پیگیر هستیم تا این ۲ ورزشکار را به هر طریقی به کشور بازگردانیم. علاوه بر این ثمری مدتی پیش آرنج آسیب دیده خود را عمل جراحی کرد که من پیگیر هستم تا درمانش  با حمایت مالی وزارت ورزش رایگان شود. اردیبهشت، رئیس کمیته پزشکی دو و میدانی پیگیر وضعیت ثمری است و او ۲، ۳ ماه آینده می‌تواند به مسابقات برگردد.

او  خاطر نشان کرد: تقویم مسابقات دو و میدانی را تا پایان هفته آینده اعلام می کنیم. به هر حال ۵ مرحله مسابقات دایموند لیگ لغو شد و بعید می دانم که مسابقات دایموند لیگ آمریکا در خرداد ماه برگزار شود. همچنین حیف شد که مسابقات قهرمانی جوانان جهان در نایروبی لغو شد، چون چند استعداد خوب در بخش بانوان و آقایان داشتیم که می توانستند در این مسابقات به موفقیت دست یابند. 


بیشتر بخوانید: مبینی: حدادی تا ۵ روز آینده بهبود می‌یابد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار