اجازه آیت‌الله مکارم شیرازی برای صرف نیمی از سهم امام برای نیازمندان

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی، اجازه صرف نیمی از سهم امام برای نیازمندان را صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی در خصوص ناتوانی دولت در تامین آسایش نیازمندان و رفع مشکل این قشر جامعه در شرایط فعلی و نامشخص بودن زمان اتمام بحران، اجازه صرف بخشی از سهم امام برای این قشر را صادر کرد.

در سوال بخشی از مقلدین این مرجع تقلید آمده است: با توجه به اینکه کاهش فعالیت و تعطیل شدن بسیاری از خدمات و فعالیت‌ها در شرایط شیوع کرونا، اقشار قابل توجهی از مردم را تحت فشار‌های کمرشکن قرارداده است، فتوای مشکل گشا و راهبردی آقایان بسیار کمک کننده است.

با توجه به عدم توان دولت در رفع تمام نیاز‌های اتفاق افتاده و نامشخص بودن زمان پایان بحران بیماری کرونا و کثرت نیازمندان، در صورت صلاحدید اجازه بفرمایید مقلدین تا پایان سال جاری مجوز داشته باشند در صورت تمایل همه یا قسمت اعظمی از سهم امام (ع) را به آسیب دیدگان غیرسادات ناشی از بیماری و تبعات آن و همه یا قسمتی از سهم سادات را به سادات آسیب دیده از بیماری و تبعات آن پرداخت و بی الذمه شوند.

در پاسخ این مرجع تقلید آمده است: مومنین مجاز هستند نیمی از سهم امام و نیمی از سهم سادات را برای نیازمندان مصرف نمایند و نیم دیگر برای مناطق محروم به دفتر ما ارسال دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار