معاون شهردار قم ؛

۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح فاز نخست مترو قم مورد نیاز است

حسام نژاد گفت:مترو شاخص‌ترین پروژه شهر بوده که امیدواریم تا انتهای سال شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید مرتضی حسام‌نژاد معاون شهردار قم با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم در حوزه اقتصادی و تأمین منابع برای این پروژه گفت: مترو شاخص‌ترین پروژه شهر بوده که امیدواریم با همتی که در بین مسئولان وجود دارد، تا انتهای سال شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن باشیم.

حسام نژاد با تأکید بر لزوم فروش اوراق مشارکت در سال ۹۹ تصریح کرد: تکمیل مترو نیازمند بودجه‌ای ملی بوده و اختصاص اعتبار به آن در سه بخش اعتبارات مستقیم خزانه، تخصیص اوراق مشارکت و اعتبارات نقد و غیرنقد خود شهرداری قم است.

او ادامه داد: در سال ۹۹ امیدواریم ۴۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای واگذاری املاک و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم فاز نخست مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم یادآورشد: پیش‌بینی شهرداری در حوزه واگذاری املاک ۲۰۰ میلیارد تومان فارغ از بخش ۴۰۰ میلیارد تومان از تخصیص اعتبارات لازم است که گام مهمی در این زمینه است.

حسام‌نژاد بالاترین عملکرد در برنامه‌های پیش‌بینی شده را بهبود در رفت و آمد شهری دانست و بیان کرد: در حوزه حمل و نقل و رفت و آمد شهری در حدود ۴۹۸ میلیارد تومان هزینه قطعی در سال ۹۸ ثبت شده که ۹۴ درصد تحقق را شاهد هستیم که باز بالاترین رقم در این برنامه مربوط به پروژه مترو بوده و تقریباً ۵۰ درصد این عدد را شامل می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم بیان کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان از رقم مربوط به بخش حمل و نقل عمومی شهرداری به مترو اختصاص داده‌شده که عدد قابل‌توجهی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار