شناسایی ۱۰۹ هزار خانواده آسیب پذیر در خراسان رضوی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قرارگاه مواسات این استان تاکنون ۱۰۹ هزار خانواده آسیب‌پذیر که در جمعیت‌های جامعه هدف دستگاه‌های امدادی بوده‌اند و یا به خاطر مساله کرونا آسیب دیده‌اند را شناسایی کرده و هنوز هم این اقدام ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم آغاز رزمایش مواسات و کمک مومنانه خراسان رضوی در مشهد، گفت: قرارگاه مواسات به منظور هماهنگی اقدامات دستگاه‌ها به منظور کمک مومنانه تشکیل شده است تا امکانات را جمع‌آوری، نظام‌مند و اقشار آسیب پذیر را شناسایی کند.

او  افزود: یکی از ویژگی‌های فرمانی که رهبری در این خصوص صادر کردند و رهنمود ایشان که باید به آن توجه شود این است که این قرارگاه برای عموم اقشار آسیب‌پذیر در موقعیتی که تامین معیشت مردم در قشر زحمتکش دچار مشکل شده پناهگاه باشد و آن‌ها نسبت به معیشت خود دغدغه نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادمه داد: شناسایی این افراد از طریق مساجد و ائمه جماعات در شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه ادامه دارد که این قرارگاه را به عنوان پناهگاهی برای خود حس کنند همچنین برای خیرین مرجعی است که به اقشار نیازمند کمک کنند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: مواسات فقط بسته معیشت نیست بلکه به معنی مشارکت دادن اقشار ضعیف در زندگی و درآمد اغنیا و کسانی است که قدرت دارند و در این قسمت حرکت‌های مختلفی انجام شده است. شهرداری مشهد هم که نهاد مردمی و حاکمیتی است برنامه‌های جالبی دارد و قرار گذاشته همه کارگران روز مزد را از اول ماه رمضان به کار بگیرد و مشغول کار کند. بسیج جامعه پزشکی هم اقدام خوبی انجام داد و در کنار دانشگاه علوم پزشکی با غربالگری مردمی همه مبتلایان به کرونا را شناسایی و برای این کار حدود ۷۰۰ نفر پزشک و پرستار مشخص کردند.

او با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، تصریح کرد: شایع شده این بسته‌ها از بازار خریداری شده و برخی این را راهی برای سودجویی و احتکار و گران فروشی اجناس خود یافته‌اند از این رو دستگاه‌های امنیتی و قضایی با جدیت به این جریان رسیدگی کنند، چون بسته‌هایی که تهیه شده است از سطح بازار نیست بلکه از جایی است که به موجودی بازار لطمه نزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: ویژگی دوم اوامر مقام معظم رهبری نشان دادن عظمت و قدرت نوین اسلامی در یک مسابقه فرهنگی با فرهنگ و تمدن‌های مختلف جهانی است. فرهنگ غرب که خود را به عنوان پیشوای تمدن در دنیا معرفی می کند در بیماری کرونا به اینجا رسید که در کشورهای پیشرفته غرب مردم اسلحه خریدند که همدیگر را بکشند و در تمدن نوین اسلامی که در کشور ما به وجود آمد مردم دست به دست هم دادند تا یکدیگر را از این بلا نجات دهند.
 
 
انتهای پیام//ز.ق
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.