رسانه‌ها مردم را از استمرار خطرات کرونا برای جامعه آگاه کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم مردم را از استمرار خطرات بیماری کرونا برای جامعه آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان اظهار داشت: شورای اطلاع رسانی به دنبال ایجاد بستر پاسخگویی به موضوعاتی است که افکار عمومی با آن‌ها درگیر بوده و به دغدغه‌ای برای افراد جامعه تبدیل شده است.

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی استان برای ایجاد آرامش روانی در جامعه گفت: رسانه‌های استان جایگاه ویژه‌ای بین مردم داشته و در اطلاع رسانی، آموزش و اقناع افکار عمومی، مهم‌ترین نقش را می‌توانند بر عهده بگیرند.

محمدپور با اشاره به استمرار بیماری کرونا در کشور و ضرورت آگاه سازی مردم نسبت به این موضوع گفت: رسانه‌ها باید مردم را نسبت به خطرات بیماری کرونا و استمرار این خطرات آگاه ساخته و از سویی، آنان را به رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی دعوت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر ادامه یافتن فعالیت گروه‌های تخصصی در حوزه مقابله با کرونا در استان گفت: آموزش‌های عمومی در خصوص این بیماری باید بیش از پیش توسط رسانه‌ها مطرح شود و اطلاع رسانی‌ها نیز گسترش یابد و از سوی دیگر از مردم نیز می‌خواهیم اخبار و اطلاعیه‌ها را تنها از منابع موثق دریافت کنند.

او ادامه داد: تجلیل از کادر درمانی باید همچنان ادامه یافته و رسانه‌ها نسبت به پوشش خبری فداکاری‌های این قشر همانند گذشته تلاش کنند.

محمدپور افزود: نقش روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی در دوران بحران شیوع کرونا و در شرایط پسا کرونا بسیار مهم است و ضروری است با همکاری متقابل متخصصان این حوزه و رسانه‌ها، برای بهبود شرایط کنونی و کاستن بار روانی و اجتماعی این بیماری و تبعات آن، آمادگی داشته و در این راستا اقدام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر توجه به دوران پساکرونا نیز گفت: باید از فرصت‌ها و تجربه‌های کسب شده در طول این مدت نهایت استفاده را در دوران پسا کرونا ببریم.

او همچنین با اشاره به کمبود خون و فرآورده‌های خونی در سطح کشور و استان گفت: نباید اجازه داد این موضوع به مشکل و چالشی در این شرایط تبدیل شود لذا انتظار از رسانه‌ها این است که با همکاری سازمان انتقال خون و حوزه بهداشت و درمان نسبت به اطلاع رسانی در این حوزه و اطمینان بخشی به مردم از شرایط بهداشتی و مراقبت‌های فرایند انتقال خون، مبادرت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.