همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان؛

آغاز طرح نظارتی استاندارد در کردستان

کنترل بازار و واحد‌های تولیدی استان در ماه مبارک رمضان در قالب طرح نظارتی استاندارد بطور جدی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان درجمع خبرنگاران با تاکید براینکه تولید باید با رعایت الزامات بهداشتی و ایمنی همراه باشد، گفت: تولید و عرضه کالای استاندارد از عوامل تاثیرگذار در رونق تولید و افزایش فروش به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه رعایت استاندارد‌ها برای تولیدات و ارائه خدمات اقدام هزینه‌برداری نیست، اضافه کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته طرح ویژه کنترل بازار در ماه مبارک رمضان توسط این اداره‌کل اجرا می‌شود.

مدیرکل استاندارد کردستان افزود: امسال با شیوع بیماری کرونا وظیفه خطیری بر عهده استاندارد است و باید نظارت و بازرسی بازار با رعایت ضوابط بهداشتی و به نحو احسن انجام شود.

یزدانی گفت: در راستای حمایت و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و مطابق با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان این اداره‌کل در این ماه در حین بازرسی باید محصولات غیر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته را جمع آوری، توقیف و معدوم کنند.

او تاکید کرد: در این ماه از همه کالا‌های هدف که توسط سازمان ملی استاندارد ایران تعیین شده، بازرسی و نمونه‌برداری به عمل آمده و نتایج نمونه‌های غیر منطبق با استاندارد اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.