کره جنوبی: تحرکات نظامی کره شمالی به طور غیرمعمولی افزایش یافته است

وزارت دفاع کره جنوبی از افزایش غیرمعمول تحرکات نظامی نیروی هوایی کره شمالی در روز‌های اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جیونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد تحرکات نیروی هوایی ارتش کره شمالی به شکلی غیر معمول افزایش یافته است.

وزیر دفاع کره جنوبی گفت در روز‌های اخیر کره شمالی بررسی آمادگی توپخانه‌ای و انجام عملیات هوایی خود را به طور غیر معمولی افزایش داده است. جونگ تاکید کرد کره شمالی در حالی که پیشنهادهای انجام مذاکره را بدون پاسخ گذاشته، بر توسعه سلاح‌های خود متمرکز شده است.

این مقام نظامی کره جنوبی افزود کره شمالی با افزایش غیر عادی در فعالیت‌های بازرسی وضع آمادگی رزمی خود، در یگان‌های توپخانه‌ای و پرواز‌های نیروی هوایی، تنش‌های نظامی را بیشتر می‌کند.

پیشتر، شبکه خبری سی ان ان سی ان ان به نقل از یک منبع ناشناس ادعا کرد آمریکا در حال نظارت بر اطلاعاتی است که نشان می‌دهد رهبر کره شمالی پس از یک عمل جراحی در معرض خطر جدی قرار گرفته است. یک مقام آمریکایی ناشناس دیگر نیز به سی ان ان گفت نگرانی‌ها درباره سلامت کیم جونگ اون صحت دارد، اما ارزیابی میزان آن دشوار است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در خصوص گزارش‌های ضد و نقیض در خصوص وضع سلامت رهبر کره شمالی، اعلام کرد هنوز چیزی برای تائید در دست نیست و هیچ اقدام غیرمعمولی در کره شمالی تاکنون مشاهده نشده است.

بنا به گزارش یونهاپ، کیم جونگ اون آخرین بار ۱۱ آوریل در جلسه حزب حاکم کره شمالی حضور یافت و از آن زمان در انظار عمومی دیده نشده است.

با این حال منبعی در اداره روابط بین‌الملل حزب حاکم چین اعلام کرد گمان می‌رود کیم جونگ اون به طور جدی بیمار نباشد.

پس از آنکه در ۱۵ آوریل کیم جونگ اون در مراسم بزرگداشت تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ او و بنیانگذار کره شمالی، که از مهمترین روز‌ها در تقویم رسمی کره شمالی محسوب می‌شود، حضور نیافت، گمانه زنی‌ها در خصوص وضع سلامت او بالا گرفت. همچنین نشست سالانه مجمع عالی خلق کره شمالی پس از دو روز تاخیر بدون حضور کیم جونگ اون برگزار شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخرش اين كره اياي بدون دين و ايمون و ايدئولوژي مشخص كار دست همه ميدن
آخرین اخبار