دعا مهمترین عمل برای ظهور «حضرت مهدی (عج)» / روز جمعه فرصت طلایی برای تهذیب نفس

کارشناس علوم قرآنی گفت: صبح جمعه مختص ندبه گویان حضرت ولی عصر (عج) است و با دعای ندبه شروع می‌شود. موضوع این دعا استغاثه و عرض ادب و ارادت به حضرت، ولی عصر (عج) است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری کارشناس علوم قرآنی  درباره روز جمعه گفت: روز جمعه به واسطه احتمال ظهور امام زمان (عج) میمنت و مبارکی خاص خود را دارد و عاشقان و منتظران حضرت مهدی (عج) اعمال خاصی در این روز انجام می‌دهند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اعمال توصیه شده در روز جمعه اظهار کرد: صبح جمعه مختص ندبه گویان حضرت، ولی عصر (عج) است و با دعای ندبه شروع می‌شود. موضوع این دعا استغاثه و عرض ادب و ارادت به حضرت، ولی عصر (عج) است.


بیشتربخوانید: رمزگشایی از دلیل استمرار غیبت امام زمان (عج)


وی در همین راستا ادامه داد: خواندن نماز حضرت مهدی (عج)، اقامه نماز جمعه، دعای سمات قبل از غروب آفتاب در روز جمعه تاکید شده است همچنین زیارت عاشورا، زیارت ناحیه مقدسه و زیارت آل یاسین از تاکیدات موکد در این روز است. استحمام، ناخن گرفتن، نظافت کردن توصیه و صله ارحام، عیادت مریض و با خانواده سپری کردن در روز جمعه تاکید موکد دین اسلام است.


حجت الاسلام والمسلمین صابری در ادامه تصریح کرد: فرد می‌تواند اعمال روز جمعه را در کل ایام هفته انجام دهد تا نورانیت و روحانیت از جمعه‌ای تا جمعه بعدی در نفس فرد وجود داشته باشد و سعی کند عاشق، سالک، عارف، متدین، خدمتگزار به خلق خدا و خوش رو و خوش اخلاق باشد و در هر دقیقه و ثانیه "اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج" را زمزمه کند.

دعا در روز جمعه به استجابت نزدیکتر است/ فرشتگان با قلم‌های طلایی در صدد ثبت صلوات

وی درباره ثواب اعمال در روز جمعه نسبت به دیگر ایام هفته توضیح داد: خداوند عالم هر روز که مومنین و دین داران به اعمال مربوط به دین مشغول باشند را محاسبه می‌کند و پاداش می‌دهد، اما ارزش اعمال و دعا در روز جمعه بی نهایت است و فضیلت و ثواب اعمال بیشتر از سایر روز‌ها و بسیار زیاد است.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: روزجمعه یک فرصت طلایی تهذیب نفس است که شخصیت خود را بازسازی و عملشان را به‌سازی کنند و این بازسازی و بهسازی اجر الهی به همراه دارد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار