اپل خطرات ناشی از ایراد نرم افزاری Mail را رد کرد

در پی حملات هکرها به گوشی‌های هوشمند اپل از طریق ایراد نرم افزاری Mail، این شرکت هرگونه خطر ناشی از این اقدامات را رد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش اطلاعاتی از یک روش حمله اینترنتی توسط هکر‌ها به گوشی‌های شرکت اپل منتشر شده بود که از ایرات نرم افزاری برنامه Mail این شرکت خبر می‌داد. طبق گزارش‌های به دست رسیده کلاهبرداران اینترنتی می‌توانستند از طریق این حمله که Zero Click نام دارد، حافظه رم گوشی افراد را تحت تاثیر قرار داده و در آن مشکل ایجاد کنند.

این ایراد نرم افزاری از سیستم عامل iOS 11 تا جدید‌ترین نسخه را در بر می‌گیرفت. حالا شرکت اپل اظهار دارد که حملات مذکور نمی‌توانند تاثیر خاصی بر روی اطلاعات افراد بگذارند و کاربران تحت هیچ گونه خطری قرار ندارند.

اظهارات شرکت اپل در رابطه با مشکلات برنامه Mail

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت اپل روز چهارشنبه گذشته با انتشار یک گزارش خبر از وجود چنین مشکلی داد. طبق باور محققان دنیای فناوری حملات صورت گرفته تا به حال تعداد زیادی از کاربران را تحت تاثیر خود قرار داده که به طور حدودی شامل کارمندان ۵۰۰ سازمان مختلف می‌شوند. در حالی که شرکت اپل شدت حملات ایجاد شده را نمی‌پذیرد، شرکت تحقیقات امنیتی ZecOps به کاربران وعده داده تا طی روز‌های آینده اطلاعات دقیق‌تری را در این رابطه منتشر خواهد کرد.

اپل خطرات ناشی از ایراد نرم تفزاری Mail را رد کرد

به نظر می‌آید که این شرکت منتظر بروزرسانی جدید اپل است تا از طریق کد‌های آن ایرادات برنامه قبل از بروزرسانی را مورد بررسی قرار دهد. با تمامی این اوصاف، سخنگوی شرکت اپل در مزاکره‌های اخیر خود ابراز کرد: " ما شرایط پیش آمده را زیر نظر قرار دادیم و تحقیقات لازم صورت گرفت. طبق اطلاعات به دست آمده شرایط مورد نظر هیچ گونه خطر جدی را برای کاربران به وجود نمی‌آورد".

وی همچنین افزود " ایراداتی که در برنامه Mail وجود دارند از طریق میان‌بر امنیتی موجود در iPad و iPhone دفع می‌شوند و آسیبی را به کاربران وارد نمی‌کنند". هنوز مشخص نیست که تلاش شرکت اپل ایجاد آسایش کذب بین خریداران محصولات خود است و یا به راستی این اراد نرم افزاری مشکلی را ایجاد نمی‌کند، در هر حال کاربران می‌بایست تا زمان انتشار بروزرسانی جدید برنامه Mail از این نرم افزار استفاده نکنند.


بیشتر بخوانید: ایراد نرم افزاری برنامه Mail مشکل‌ساز شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار