معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام:

منبر مجازی مبلغان مذهبی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه برنامه های تبلیغی و ترویجی ماه مبارک رمضان در فضای مجازی پیگیری می شود، گفت: احتمال بازگشایی مساجد در نیمه اردیبهشت ماه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛حجت الاسلام حشمت الله رستمی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورالعملی های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین سازمان تبلیغات کشور، در ماه مبارک رمضان سال جاری اعزام روحانی به مناطق مختلف استان انجام نمی شود.

حجت الاسلام  رستمی اضافه کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، مساجد تا اطلاع ثانوی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند، تلاش می شود برنامه های تبلیغی و مذهبی در ماه مبارک به صورت مجازی برگزار شود. 

او یادآور شد: در این راستا، برنامه های جایگزین پیشنهاد شده و در سطح هیئت های مذهبی و موسسات قرآنی استان در حال انجام است، از جمله این برنامه ها، اجرای طرح مواسات در قالب رزمایش کمک مومنانه است که با جدیت از طرف هیئت های مذهبی، فعالان قرآنی و روحانیون مستقر، طرح هجرت و مقیم استان در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام  اظهار کرد: بخشی از رزمایش کمک مومنانه قبل از ماه مبارک رمضان انجام شده و بخشی هم با محوریت ماه مبارک رمضان و تمرکز بر کمک به نیازمندان و اطعام فقرا در این ماه عزیز برگزار می شود و هیئت های مذهبی استان  در حال جمع آوری اقلام و کمک های مردمی و توزیع در شب های ماه مبارک رمضان هستند.

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: در بحث مسائل تبلیغی تلاش شده که حداکثر استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انجام شود، هر کدام از روحانیون مستقر در روستای محل سکونت خود، با تشکیل گروه و کانال از طریق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و عضو کردن افراد آن روستا و منطقه،  مباحث مرتبط با تفسیر قرآن، مباحث دینی و اخلاقی، احکام شرعی با محوریت ماه مبارک رمضان را در این گروه ها منتشر می کنند و در اختیار اعضای گروه قرار می دهند.

منبع : شبستان

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.