در بسته حوادث امروز بخوانید؛

سرقت با شیوه پنچر کردن خودرو‌ها یا ایجاد تصادفات ساختگی / توقیف موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در خوروبیابانک

مهم‌ترین حوادث امروز ششم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ششم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

سرقت با شیوه پنچر کردن خودرو‌ها یا ایجاد تصادفات ساختگی

سرهنگ "حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی اعلام چندین مورد سرقت وجوه نقد از مشتریان بانک‌ها همراه با زورگیری و اعمال خشونت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان وارد عمل شدند.

او افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد کارآگاهان مشتریان بانک‌ها که وجوه نقد قابل توجهی بهمراه دارند را شناسایی و با شیوه‌هایی مانند پنچر کردن خودروی آن‌ها یا ایجاد تصادفات ساختگی و زورگیری، پول آن‌ها را سرقت می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به حساسیت پرونده شناسایی سارقان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و پس از چندین روز کار تخصصی و شبانه روزی سرانجام ۲ سارق شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: افراد دستگیر شده که غیر بومی بودند به چندین فقره سرقت وجوه نقد مشتریان بانک‌ها در شهر اصفهان اعتراف و تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به مشتریان بانک‌ها هشدار داد، حتی الامکان از حمل وجوه نقد خودداری کنید، در صورتی که قصد حمل و جابجایی وجوه نقد زیادی را دارید توصیه‌های پلیس را رعایت و اگر موضوع مشکوکی را مشاهده کردید حتما با پلیس تماس بگیرید و مشخصات ظاهری افراد مشکوک و پلاک خودروی آن‌ها را اعلام کنید، از درگیری با اینگونه افراد و مقاومت در مقابل آن‌ها اکیدا خودداری کنید.
 

توقیف موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در خوروبیابانک

سرهنگ "نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "رشیدی" فرماندهی انتظامی شهرستان خورو بیابانک با اشرافیت خود موفق شدند حین کنترل خودرو‌های عبوری یک دستگاه خودروی حامل کالای خارجی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

او افزود: این خودرو حامل یک دستگاه موتورسیکلت هوندا هزار سی سی خارجی بود که راننده فاقد هرگونه مدارک و مجوز قانونی و گمرکی مربوطه برای حمل موتورسیکلت مذکور بود که قاچاق بودن آن محرز و نسبت به توقیف آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه، بیان داشت: ارزش موتورسیکلت مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد ریال اعلام شده است.
 

کشف ۵۹ کیلو تریاک در "نائین

سرهنگ "ایرج کاکاوندفرمانده انتظامی شهرستان نائین اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" شهرستان نائین با هوشیاری خود موفق شدند با کنترل و رصد دقیق محور مواصلاتی یکدستگاه خودروی پراید حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کنند.

او افزود: از متوقف شدن خودرو ماموران با هماهنگی مقام قضائی از خودرو بازدید کردند که در این عملیات ۵۹ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
 

فروش لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام شگرد کلاهبرداری از شهروندان

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف سفارش لوازم جانبی موبایل در یک صفحه اینستاگرامی اقدام به پرداخت ۵ میلیون ریال کرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی در ایام نوروز تبلیغی را در یک صفحه اینستاگرامی در زمینه خرید غیرحضوری لوازم جانبی موبایل مشاهده کرده و پس از سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده تاکنون هیچ کالایی ارسال نشده و فروشنده پاسخگوی تلفن او نبوده است.

او عنوان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال به پلیس فتا می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای داد و ستد و خرید‌های اینترنتی نمی‌باشد چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

 

دستگیری سارق باطری‌های خودرو

سرهنگ "علی قربانی" فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت باطری از خودرو‌های سبک در شهر "کاشان"، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یک سری کار‌های تخصصی موفق شدند یک سارق را در رابطه با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس به چندین فقره سرقت باطری خودرو‌های سبک در شهر "کاشان" اعتراف کرد.

سرهنگ قربانی تاکید کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به این که امنیت یک تولید اجتماعی است و شهروندان باید به سهم خود در تولید امنیت جامعه با پلیس مشارکت کنند، از مردم خواست، از پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی جهت پارک وسایل نقلیه خود استفاده کرده و از رها کردن خودرو و موتورسیکلت در معابر عمومی اکیدا خودداری کنند.
 
 

توقیف سواری لیفان با ۱۴۰ کیلو تریاک

 



غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۴۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری لیفان خبر داد و گفت:  ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مخدر اصفهان مطلع شدند سوداگران مرگ در حال انتقال محموله‌ای از جنوب کشور می‌باشند که بلافاصله وارد عمل شدند.

او  افزود: یک اکیپ از ماموران به ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" اعزام و در این رابطه یک سواری لیفان را شناسایی و دستور ایست صادر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: راننده خودرو به دستور ایست ماموران توجهی نکرد و متواری شد که ماموران وارد عمل شدند و خودرو را در یک عملیات غافلگیرانه متوقف کردند که در بازرسی از آن ۱۴۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ صفری اظهار داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.