تظاهرات مردم برلین در اعتراض به اقدامات دولت در مقابله با کووید-۱۹

گروهی از مردم پایتخت آلمان امروز در اعتراض به اقدامات سختگیرانه دولت در مقابله با ویروس کووید-۱۹ در این شهر تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مردم برلین، پایتخت آلمان، امروز در مقابل تئاتر «ولکسبونه» در منطقه «روزا لوکزامبورگ» تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به اقدامات محافظتی و سختگیرانه دولت در مقابله با ویروس کووید-۱۹ نشان دهند. شرکت کنندگان در تظاهرات که «بدون ما نه!» نام گرفته بود، خواستار پایان دادن به وضعیت اضطراری اعلام شده از سوی دولت برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا شدند. این معترضان اعلام کردند اعمال چنین محدودیت‌هایی، حقوق اساسی آن‌ها را نقض می‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از کاهش تدریجی محدودیت‌های اعمال شده در این کشور پس از چهار هفته خبر داد و گفت «فروشگاه‌هایی که بالاتر از ۸۰۰ متر مربع مساحت دارند، می‌توانند بازگشایی شوند. با این حال محدودیت‌های رفت و آمد در سراسر کشور تا سوم مه تمدید خواهد شد.»

در حال حاضر آلمان با بیش از ۱۵۵ هزار مبتلا به ویروس کرونا، پس از کشور‌های آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از نظر تعداد ابتلا در رده پنجم قرار دارد. با این حال، از نظر تعداد قربانیان این کشور وضعیت بهتری در مقایسه با همسایگان خود در قاره اروپا دارد و در مجموع ۵۷۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. حال آنکه آمریکا با بیش از ۵۲ هزار قربانی در صدر قرار گرفته است و پس از آن ایتالیا با بیش از ۲۵ هزار نفر قرار دارد.

به گفته کارشناسان، انجام آزمایشات گسترده تشخیص کرونا یکی از عوامل مهمی بود که سبب شد جلوی شیوع گسترده این ویروس در آلمان گرفته شود و از سوی دیگر دارا بودن امکانات پزشکی و بیمارستانی قوی‌تر نسبت به سایر نقاط جهان، میزان مرگ و میر را در این کشور پایین نگه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار