یادداشت بیل گیتس درباره ویروس کرونا:

کرونا مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم

بنیان‌گذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین چهره‌های فناوری جهان، طی یادداشتی نگرش خود درباره ویروس کرونا را شرح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، پنج سال پیش در TED Talk در مورد احتمال ابتلای جهانی به بیماری همه گیر ویروسی بحث کرده بود و اخیراً دیدگاه‌های خود را در مورد شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به اشتراک گذاشته است. او در نامه‌ای که اخیرا نوشته دلیل این که چرا معتقد است که کلید پیروزی در نبرد انسان و کرونا، نوآوری جهانی است توضیح می‌دهد.

کرونا مانند جنگ جهانی است

وی گفت: "آسیب‌های وارد شده به سلامتی و سرمایه انسان‌ها در حال حاضر بسیار زیاد بوده است. این بیماری مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم. همه می‌توانند با هم همکاری کنند تا در مورد این بیماری بدانند و برای مبارزه با آن ابزار‌هایی بسازند." گیتس صبح پنجشنبه یک نامه ۶۳۰۰ کلمه‌ای نوشت و دلایل خود را توضیح داد. در ادامه بخش‌هایی از نامه او را می‌خوانیم.

این بیماری مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم

کلید مهم مقابله با کرونا

گیتس گفت: "من نوآوری جهانی را کلید مهمی برای محدود کردن خسارت وارده می‌دانم. این مورد شامل نوآوری در آزمایش، درمان، واکسن و سیاست‌هایی برای محدود کردن انتشار و در عین حال به حداقل رساندن آسیب به اقتصاد و رفاه است. "

این بیماری مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم

گیتس معتقد است که بیشتر کشور‌های توسعه یافته طی دو ماه آینده به مرحله دوم بیماری همه گیر خواهند رفت. وی گفت که زندگی در این مرحله "نیمه عادی" خواهد بود. یعنی اتفاقات غیر طبیعی است، اما به اندازه مرحله اول نیست. مردم در این مرحله قادر خواهند بود تا دوباره بیرون بروند البته هنوز هم برای رفت و آمد به مکان‌های دور یا پرتردد محدودیت دارد.

عملکرد مایکروسافت در چین

گیتس برای ارائه احساس بهتر از بازگشایی تدریجی در کشور‌های توسعه یافته، نمونه عملکرد مایکروسافت در چین را ارائه داد که تقریباً در آن جا ۶۲۰۰ کارمند دارد. گیتس نوشت: "تاکنون حدود نیمی از کارکنانش به کار بازگشته‌اند. مایکروسافت چین همچنان از کارمندانی که می‌خواهند در خانه کار کنند، پشتیبانی می‌کند. آن‌ها اصرار دارند که افراد دارای علائم در خانه بمانند. استفاده از ماسک ضروری است و ضدعفونی کننده دست نیز برای آن‌ها تامین می‌شود."

نوآوری پس از جنگ جهانی و نوآوری پس از کرونا

وی در بخش دیگری از نامه خود نوشت: "هر کسی که در دوره همه‌گیری ویروس کرونا زندگی می‌کند، هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. " در ادامه مقایسه کرونا با جنگ جهانی دوم، گیتس به "میزان نوآوری شگفت انگیزی" که از دوران جنگ جهانی پدید آمد اشاره کرد. از این نوآوری‌ها می‌توان به رادار، اژدر‌ها و شکستن کد اشاره کرد. وی گفت که از این بیماری نیز همین مسئله را انتظار دارد و این نوآوری‌ها را به پنج دسته تقسیم کرد. درمان، واکسن، آزمایش، ردیابی مخاطب و سیاست‌های مرتبط با خانه‌نشینی پنج موردی هستند که او به آن‌ها اشاره کرده است.

این بیماری مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم

شکل‌ جدید انجام آزمایش در ماه‌های آینده

گیتس گفت آزمایش‌های گسترده با شروع زندگی به حالت عادی، حیاتی است. وی به پتانسیل شکل‌های جدید آزمایش از جمله آزمایش جدید تشخیصی سریع اشاره می‌کند که می‌تواند بدون ارسال نمونه به آزمایشگاه، در خانه نتیجه‌ای ارائه دهد. گیتس همچنین در حال تهیه بودجه محققان برای انجام آزمایش سواب بینی از طریق پست در منطقه اطراف سیاتل، واشنگتن است.

علاوه بر اتفاقی که برای پیشرفت نحوه گرفتن آزمایش صورت خواهده گرفت، گیتس گفت ردیابی تماس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز حائز اهمیت است. وی در بخشی از نامه‌اش گفت: "چین جایی بود که اولین مورد بیماری دیده شد. آن‌ها توانستند از قرنطینه سخت و آزمایش‌های گسترده برای متوقف کردن بیشتر شیوع کرونا استفاده کنند."

این بیماری مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم

چین و کره جنوبی با بررسی کردن گوشی‌های کاربران و مراجعه به اطلاعات GPS در تلفن آن‌ها، به اطلاعات مربوط به محل زندگیشان و مسیر‌هایی که در ۱۴ روز گذشته طی کرده‌اند دسترسی داشتند. گیتس گفت بعید است که کشور‌های غربی به این امر احتیاج داشته باشند، زیرا بیشتر کشور‌ها از رویکردی که آلمان در پیش گرفته استفاده می‌کنند. با این روش باید هر فردی که جواب آزمایش کرونای او مثبت شد، مصاحبه شود. همچنین از یک پایگاه داده استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام تماس‌های فرد بیمار با افراد دیگر، در آن وجود دارد.

نظر گیتس در مورد درمان ویروس عملی‌تر است

وی نوشت: "واکسن موثر برای از بین بردن این بیماری، معجزه درمانی است که ما نمی‌توانیم به آن اعتماد کنیم و تنها راه بازگشت جهان به حالت پیش از شیوع کرونا است. متاسفانه، زمان توسعه معمولی برای واکسن در برابر یک بیماری جدید بیش از پنج سال است. "

گیتس افزود: او با مقامات بهداشت عمومی موافق است که معتقدند تا واکسیناسیون در مقیاس بزرگ احتمالاً ۱۸ ماه زمان باقی مانده است، اما وی عدم قطعیت خود را هنگام نوشتن نشان می‌دهد، زیرا در بخشی از نامه خود گفت: "تولید این واکسن می‌تواند تا ۹ ماه دیگر انجام شده یا زودتر از دو سال دیگر به دست ما برسد. " این بیماری همه گیر در سراسر جهان گسترش یافته است و بیش از ۲.۷ میلیون نفر را آلوده کرده و بیش از ۱۹۰ هزار نفر را کشته است.

این بیماری مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم

از زمان شروع شیوع این بیماری، بنیاد بیل و ملیندا گیتس بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت از توسعه تشخیص، درمان، واکسن و کمک به تقویت سیستم‌های بهداشتی آفریقایی و آسیای جنوبی، کمک کرده است که به کاهش تأثیرات اجتماعی و اقتصادی ویروس کمک می‌کند.

نگرانی ویژه گیتس درباره اقشار کم درآمد جامعه

گیتس نوشت: "هزینه سنگین بیماری همه گیر برای افراد کم درآمد و فقیر، نگرانی ویژه برای ملیندا و من است. این بیماری به طور نامتناسب به جوامع فقیر و اقلیت‌های نژادی آسیب می‌رساند. به همین ترتیب، فشار سختی به دلیل از کار افتادن اقتصادی کشور‌ها به کارگران وارد می‌شود و آن‌ها را به خطر می‌اندازد. این قشر فشار زیادی را بر دوش می‌کشد. سیاست گذاران باید اطمینان حاصل کنند که با باز شدن کشورها، وضعیت اقشار جامعه حداقل از قبل بدتر نشود. "

اتحاد شگفت‌انگیز جهان در مقابله با کرونا

وی در آخر گفت: "در عین حال، ما از نحوه اتحاد جهان برای مبارزه با این بیماری تحت تاثیر قرار گرفته ایم. هر روز با دانشمندان دانشگاه‌ها و شرکت‌های کوچک، مدیرعامل شرکت‌های داروسازی یا روسای دولت صحبت می‌کنیم تا از ابزار‌های جدید اطمینان حاصل کنیم. قهرمانان زیادی در این روز‌ها وجود دارند که اکنون مردم آن‌ها را تحسین می‌کنند، از جمله کارکنان بهداشتی که در خط مقدم این بیماری حضور دارند. وقتی جهان سرانجام پایان دوره شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد از این افراد تشکر می‌کنیم. "

این بیماری مانند جنگ جهانی است با این تفاوت که همه ما در یک طرف با هم هستیم


بیشتر بخوانید: جست‌وجوی کدام عبارات در ایام قرنطینه افزایش یافته است؟ 


گزارش مصطفی عسگری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۱:۱۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا درست گفته واز نظر من کورنا یک نعمت بود درسته که خیلیا مردن ولی این چیزی که در خونه همه میشینه چه بهتره که مردن ما بهترین مردن باشه که زندگی واقعی ما اونجاست
آخرین اخبار