برای جلوگیری از زیان‌های اقتصادی؛

فرانسه به شرایط پیش از شیوع کرونا باز می‌گردد!

دولت فرانسه اعلام کرد قصد دارد به منظور جلوگیری از صدمات اقتصادی سنگین ویروس کرونا به این کشور، به صورت مرحله‌ای محدودیت‌های اعمال‌شده را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد قصد دارد برنامه دولت درباره لغو محدودیت‌های کرونایی را به پارلمان این کشور ارائه کند تا پیش از زمان تعیین شده قبلی این محدودیت‌ها لغو شوند.

به نقل از نشریه آمریکایی هیل، فرانسه می‌کوشد برای جلوگیری از صدمات اقتصادی سنگین ویروس کرونا به این کشور، به صورت مرحله‌ای شرایط را به پیش از شیوع ویروس کرونا بازگرداند. از این رو، دفتر نخست وزیر فرانسه، بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن از ارائه طرح دولت برای پایان دادن به محدودیت‌های کرونایی به صورت مرحله‌ای خبر داده است.

بنابر این بیانیه، نخست وزیر فرانسه قرار است طرح دولت برای لغو محدودیت‌های کرونایی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را روز سه‌شنبه به پارلمان این کشور ارائه کند تا این طرح به رای گذاشته شود.

به دنبال شیوع کرونا در فرانسه، این کشور از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را اعمال کرده است و قرار بود این طرح تا ۱۱ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) ادامه یابد. بر اساس طرح دولت برای لغو محدودیت‌های کرونایی، ابتدا مدارس بازگشایی می‌شوند و به دنبال آن فهرستی از صنایع از جمله خرده‌فروشان به کار خود بازمی‌گردند. با این حال هنوز تعدادی از محدودیت‌ها همچنان پابرجا می‌مانند.

فرانسه با بیش از ۱۶۱ هزار مبتلا به کووید-۱۹ به نسبت در میان کشور‌های اروپایی جزء آلوده‌ترین‌ها محسوب می‌شود. در سراسر جهان نیز این کشور از نظر تعداد مبتلا پس از آمریکا، اسپانیا و ایتالیا در رده چهارم قرار دارد. تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را در فرانسه از دست داده‌اند.

مردم فرانسه علاوه بر معضل شیوع کرونا با مشکلات عدیدۀ دیگری رو در رو هستند و بیش از یک سال است که تظاهرات جلیقه زرد‌ها هر هفته روز‌های شنبه در سراسر این کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار