بسته‌های پستی ناقل ویروس کرونا هستند؟

پاسخ به این سوال که آیا بسته‌های پستی ناقل کرونا هستند یا خیر، برای پیشگیری از ورود ویروس به داخل خانه اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز خرید و همچنین لزوم خانه نشینی و حفظ قرنطینه خانگی، بسیاری از افراد برای تهیه لوازم مورد نیازشان به خرید الکترونیکی روی آورده و اکثر کالا‌های مورد نیازشان را از طریق پست دریافت می‌کنند؛ بنابراین پاسخ به این سوال که آیا بسته‌های پستی ناقل ویروس کرونا هستند، برای پیشگیری از ورود ویروس به داخل خانه اهمیت زیادی دارد.

میزان ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف، متفاوت است. این ویروس برروی برخی سطوح  تنها چند ساعت زنده می‌ماند، اما سطوحی نیز هستند که تا چند روز به ویروس آلوده می مانند. احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته‌های پستی به فردی که آن را لمس می‌کند با توجه به این که ویروس کرونا بیشتر از چند ساعت روی سطوح کاغذی و مقوایی زنده نمی ماند، کم است. با توجه به این نکته، بهتر است پس از دریافت بسته‌ها از پستچی آن‌ها را به مدت چند ساعت خارج از خانه قرار دهید تا ویروس‌های احتمالی روی آن‌ها از بین بروند. همچنین می‌توانید با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، این بسته‌ها را گندزدایی کرده و پس از آن دستان خود را با آب و صابون بشویید.

به این نکته توجه داشته باشید که هنگام دریافت سفارش از پستچی، اقدامات احتیاطی و فاصله اجتماعی را رعایت کنید. افرادی که پستچی یا پیک هستند، برای محافظت از خود در برابر بیماری باید از وسایل حفاظت فردی استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

در شرایطی که درمان قطعی برای ویروس کرونا وجود ندارد، رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس اقدامی حیاتی است؛ بنابراین توجه به پروتکل‌های ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضدعفونی همه مواد و لوازمی که از محیط بیرون وارد خانه می‌شوند، می‌تواند از ورود ویروس به داخل خانه و ابتلای اعضای خانواده به کرونا جلوگیری کند. رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست‌ها زمانی که از بیرون وارد خانه می‌شوید و یا با وسایل و سطوح خارج از خانه تماس پیدا کرده اید، مهم‌ترین اقدام برای ریشه کن کردن این بیماری است.


بیشتر بخوانید: 

ماه مبارک رمضان، راهکاری برای تقویت ایمنی بدن

توصیه‌های تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

دمنوش‌هایی شگفت انگیز برای تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

بیشترین و کمترین میزان ابتلا به کرونا متعلق به کدام بیماری‌های زمینه‌ای است؟

آیا در روز‌های کرونایی گرفتن روزه کار درستی است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار