‌خراسان جنوبی در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: جزء استان‌هایی هستیم که باهم افزایی دستگاه‌های اجرایی درمدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده‌ایم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را بهار قرآن و انفاق به مستمندان خواند وگفت: بستری کامل برای افراد «کرونا مثبت» در منازل و نقاهتگاه‌ها تا حصول سلامتی فراهم شده است.

او افزود: رمضان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط متفاوتی داریم و در مراسم این ماه مبارک، همه مساجد اهل تشیع و تسنن ملزم به رعایت مصوبات ستاد کرونا هستند.

معتمدیان گفت: تأکید مراجع عظام تقلید نیز عمل به نظرات کارشناسی در حوزه بهداشت و درمان و مصوبات ستاد ملی کروناست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ملاقات هفته گذشته با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این دیدار گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه شد و ایشان نیز ضمن قدردانی از زحمات همه اعضای ستاد استانی کرونا، خراسان جنوبی را جزء استان‌هایی برشمردند که با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

معتمدیان ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم، توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان استان شده و به لحاظ تعداد تخت‌های ویژه علیرغم این که استاندارد جهانی ۷ الی ۸ تخت است این عدد در استان به ده و نیم رسیده و تعداد تخت‌های معمولی نیز از ۹۰۰ به ۱۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرده و تعداد بیمارستان‌های استان نیز از ۸ به ۱۴ رسیده است.

او بیان کرد: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات بر اساس شاخص جمعیتی است، اما با توجه به توجیهات و پیگیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به بازگشایی اصناف باید نیاز بازار، مردم و کارخانجات به اقلام بهداشتی احصاء شود تا بتوانیم از راه‌های مختلف اقلام مورد نیاز را تأمین کنیم.

معتمدیان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها افزود: حضور مردم در پارک‌ها برای قدم زدن محدودیتی ندارد، اما اسکان و چادر زدن ممنوع است و گشت‌های نظارتی باید با تذکر و راهنمایی از کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری جلوگیری کنند.

او ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، همه کسانی که «کرونا مثبت» می‌شوند مطابق نظر متخصصین و مراکز درمانی، در بیمارستان بستری شده یا در منازل و نقاهتگاه‌ها دوران قرنطینه را سپری خواهند کرد بنابراین اگر از سوی بیماران برای قرنطینه در نقاهتگاه‌ها همکاری نشود باید از ظرفیت دستور قضایی و نیروی انتظامی استفاده کرد، چون یک الزام قانونی است و عدم توجه به آن موجب افزایش آمار مبتلایان خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.