مالچ پاشی ۴۵۰ هکتار از اراضی مسجد شکر طبس

فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از مالچ پاشی ۴۵۰ هکتار از اراضی مسجد شکر خبر داد.

 فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: بعد از اتمام مالچ پاشی ۵۵۰ هکتار  در منطقه مسجد شکر،کار کاشت درخت و ایجاد فضای سبز پیگیری می شود.

اوبا اشاره به اینکه در انتهای سال ۹۸ تصمیمی مبنی بر ایجاد کمربند سبز در مسیر جاده گردشگری طبس به سمت روستای خرو و مسیر جاده طبس به سمت بیرجند تا حد فاصل بین طبس تا روستای کریت گرفته شد افزود: با همکاری حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی مسیر این کمربندسبز مشخص شده است.

فلاحی با بیان اینکه ویروس کرونا در عملیات‌های اجرایی شهرستان اختلال ایجاد کرده گفت: نتوانستیم این طرح عملیاتی را هر دو مسیر را بتوانیم کاشت درخت را انجام دهیم.

او با اشاره به کار زیبایی که در حوزه منابع طبیعی انجام شده است گفت: ۳۵۰ هکتار هلالی آبگیر اجرا کردیم که ۱۰۰ هکتار ان در روستای دهشور ۲۵۰ و ۱۰۰ هکتار دیگر آن در منطقه مسجد شکر است

 معاون استاندار و و فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد :در در بارندگی ها اخیر  سازه آبخیزداری ما آبگیری، سد نهرین و سد دربید سرریز شده و سد کریت هم آبگیری و سازه‌های منابع آبخیز داری ما بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب آب در پشت سازه‌های آبی ما ذخیره شده است.

فلاحی  با اشاره به اینکه  بخش دستگردان شهرستان طبس در دوسال اخیربا ریزگرد ها مواجه بوده است گفت: بیان زدایی ۶۲۵ هکتار از اراضی دستگردان و همچنین کاشت درخت در دست قدام است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار