پلمب ۲۱۳ نانوایی متخلف در خراسان رضوی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۱۳ نانوایی متخلف در راستای کنترل ویروس کرونا پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به بحران بوجود آمده نظارت بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه نانوایی‌ها در مشهد و شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ساعات اداری و غیراداری شدت یافته و گزارش تخلفات به صورت روزانه به ستاد مرکزی معاونت بهداشت اعلام می‌گردد.

او افزود: در قالب طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا  تا کنون ۱۵ هزار و ۲۲۵مورد بازدید در سطح خراسان رضوی انجام شده و برای ۱۳۹۵واحد اخطاریه صادر شده و۲۲۸ مورد هم به دلیل تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شیوع کرونا می‌بایست تا حد امکان از تبادل پول نقد خودداری شود ادامه داد: پرداخت هزینه نان با استفاده از کارت خوان و صرفاً توسط خود خریدار انجام پذیرد، بعلاوه اینکه در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

حسنی  با تاکید بر اینکه با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت شهروندان برخورد قانونی می‌شود، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به شماره‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ اطلاع دهند.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.