اولین و دقیق‌ترین نقشه زمین شناسی کامل ماه منتشر شد

به تازگی تصویر نقشه کامل ماه توسط USGS با کمک ناسا و موسسه سیاره قمری منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویر مختلفی از همسایه‌های کیهانی ما منتشر شده است اما همه آن‌ها برای مطالعه مناسب نیستند. به همین دلیل سازمان‌های مربوطه همیشه در تلاش هستند تا این مسئله را بهبود دهند. آیا تاکنون خواسته‌اید با دقت بسیار بالا، سطح ماه را مطالعه کنید؟ حالا زمان شانس شما فرا رسیده است، زیرا USGS (با کمک ناسا و موسسه سیاره قمری) اولین نقشه کامل زمین شناسی ماه را منتشر کرده است.

جامع‌ترین نقشه از ماه

این نقشه یک نگاه واقعاً جامع به نزدیکترین همسایه کیهانی ما ارائه می‌دهد. نقشه مورد نظر دارای مقیاس ۱:۵۰۰۰۰۰۰ است و به صورت رنگی طراحی شده تا به شما کمک می‌کند به سرعت ویژگی‌های زمین شناسی از جمله انواع دهانه‌های کوه‌ها، دشت‌ها و سایر ویژگی‌ها را شناسایی کنید. در ادامه تصاویری از این نقشه را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: جدیدترین تصویر ماهواره‌ای ناسا از آتفشان خمشگین اندونزیایی


اولین و دقیق‌ترین نقشه زمین شناسی کامل ماه منتشر شد

نحوه به دست آمدن دقیق‌ترین نقشه ماه

این تیم با استفاده از ترکیبی از نقشه‌ها و داده‌های دوره آپولو، از مأموریت‌های ماهواره‌ای اخیر، از جمله مدار شناسایی ماه قمری و SELENE ژاپن، این نقشه را ایجاد کرده است. دانشمندان نقشه‌های تاریخی را ترسیم کردند تا به آن‌ها کمک کنند در ضمن حفظ نوت‌های ارزشمند با مجموعه‌های امروزی هماهنگ شوند. آن‌ها همچنین توضیحاتی از ویژگی‌های نقشه مذکور را برای جلوگیری از سردرگمی که می‌تواند با نقشه‌های گذشته رخ دهد، ایجاد کردند.

این نقشه می‌تواند به عنوان یک مرجع مهم برای ماموریت‌های آینده ماه باشد، اما عموم مردم نیز از استفاده از آن لذت برده و اطلاعات بسیار ارزشمندی را به دست می‌آورند. به عنوان مثال مدارس می‌توانند از این روش برای توضیح درس‌های مرتبط با مسائل نجوم استفاده کنند. حتی اگر شما یک دانشجو نباشید، هنوز هم می‌توانید از این نقشه برای به دست آوردن اطلاعات استفاده کنید. این فرصتی است برای بررسی یک جسم آسمانی به شکل بسیار دقیق که این مسئله تاکنون کمتر برای عموم پیش آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.