دادستانی بیرجند پیگیر پرونده حمله و تخریب منازل روستای فورجان

معاون دادستان بیرجند گفت: پرونده حمله به روستای فورجان و آسیب زدن به منازل این روستا در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شیبانی معاون دادستان بیرجند گفت: دستگاه قضایی با هر کس که باعث ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم شود برخود قاطع خواهد داشت.

بگفته او دو نفر از متهمان پرونده حمله به اهالی روستای فورجان که اهل یکی از روستا‌های همسایه هستند، بازداشت شدند و رسیدگی به پرونده آن‌ها ادامه دارد.

 دهیار روستای  فورجان  می گوید: جرقه این نزاع شب ۲۱ فروردین با حضور دو نفر از هالی روستای همسایه در روستای فورجان به بهانه رفتن به آرایشگاه زده شد و این در حالی بود که آرایشگاه روستا از اول فروردین به علت شیوع کرونا بسته بوده است.

برخلاف این اظهارات، در اظهارنظرمعاون دادستان بیرجند علت توقف اولیه دو نفر از اهالی روستای همسایه در روستای فورجان پنچر شدن موتورسیکلت شان و علت حضورشان در فورجان تقاضا برای کمک به رفع پنچری موتورسیکلت عنوان شده است.

آن طور که دهیار روستای فورجان می‌گوید پس از حضور این دو نفر، سه نفر دیگر هم با موتورسیکلت هم از روستای همسایه به فورجان می‌آیند و این موضوع، موجب درگیری جوانان دو روستا شده و با اعلام موضوع به پاسگاه انتظامی موضوع موقتا فیصله می‌یابد.

او افزود: نیمه شب مجددا حدود هفتاد نفر از اهالی روستای همسایه با چوب و سلاح سرد به روستای فورجان می‌آیند و اقدام به ضرب و جرح اهالی روستا و آسیب رساندن به منازل روستا می‌کنند.

ابراهیمی می‌گوید: در این حمله سه نفر از اعضای شورا مقابل منازل شان به شدت کتک خوردند و دچار شکستگی استخوان شدند و دو نفر از جوانان روستا هم که برای دفاع از اعضای شورا اقدام کردند با سلاح سرد زخمی شدند. بگفته آقای ابراهیمی مهاجمان سلاح گرم هم به همراه داشه اند.

شیبانی معاون دادستان بیرجند همراه داشتن سلاح گرم و تعداد هفتاده نفره مهاجمان را تایید نمی‌کند و می‌گوید مهاجمان صرفا با یک دستگاه وانت به روستای فورجان آمده اند و با چوب و سنگ بخش‌هایی از منازل روستا را تخریب و ۲ نفر از جوانان روستا را با چاقو مجروح کرده اند.

دهیار روستای همسایه با تایید کلیت اظهارات دهیار روستای فورجان گفت علت مراجعه دو جوان به روستای فورجان رفتن به آرایشگاه بوده است و نباید نادانی دو جوان به پای کل یک روستا نوشته شود.

یک عضو شورای روستای همسایه فورجان هم در پاسخ به سوالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با تایید کلیت اظهارات دهیار روستای فورجان گفت که این نزاع یک نزاع پیش زمینه هم داشته است. وی هم چنین گفت که تمام بازداشت شدگان این روستا با سپردن سند آزاد هستند.

تلاش‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای گرفتن اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر از نیروی انتظامی به نتیجه نرسیده است.

دهیار روستای فورجان می‌گوید تماس‌هایی از طرف افرادی که خود را اهالی روستای همسایه معرفی می‌کنند با تهدید از اهالی روستای فورجان خواسته اندکه شکایت خود را پس بگیرند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار