هشدار و توصیه‌های پیشگیرانه پلیس در ماه مبارک رمضان

رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تأثیر را در ناکام گذاشتن سارقان به ویژه در ماه مبارک رمضان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران توجه به هشدار‌های پلیس را در پیشگیری از سرقت موثر دانست و گفت: امروزه با توجه به شرایط پیچیده جامعه سرقت به دغدغه و نگرانی بسیاری از شهروندان بدل شده است.

او افزود: بسیاری از شهروندان نگران سرقت از منزل، مغازه یا خودروشان هستند و این نگرانی در برخی از ایام تشدید می‌شود که ماه مبارک رمضان یکی از آن هاست.

سرهنگ گنجیان گفت: رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تأثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد ..

۱-در صورتی که فردی به هر دلیلی قادر به روزه داری نباشد می‌بایستی قبل از خروج از منزل برنامه ریزی خود را برای صرف غذا داشته باشد زیرا در ایام ماه مبارک رمضان خوردن و آشامیدن در ملاء عام از اعمال خلاف قانون است و مورد برخورد مامورین انتظامی قرار خواهد گرفت.

۲-هنگام خروج از منزل تنها قفل کردن درب خروجی نباید اکتفا کرد بلکه درب‌های داخلی ساختمان اعم از درب پشت بام، اتاق‌ها، آشپزخانه، حیاط خلوت را هم باید قفل کرد.

۳-از قرار دادن کلید منزل در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری شود.

۴-ساختمان‌های در حال ساخت و یا مخروبه بهترین راه ورود سارقان می‌باشند.

۵-برای درب اصلی ساختمان و درب پارکینگ وسایل نقلیه حتما از تجهیزات ایمنی و قفل‌های استاندارد استفاده شود.

۶-از گذاشتن اشیاء قیمتی داخل خودرو‌ها خودداری گردد.

۷-بهترین زمان برای سارقان وسایل نقلیه داخل خودرو و موتور سیکلت در ماه مبارک رمضان هنگام افطار و یا زمان‌های انجام نماز و سایر فرائض دینی است لذا کلیه موارد ایمنی را در این اوقات رعایت شود.

۸-در طول شب حتی المقدور نسبت به روشنایی محل کسب و مغازه اقدام گردد به نحوی که از بیرون داخل مغازه کاملا دیده شود.

۹- باید از پذیرفتن غذا، شیرینی نذری از افراد غریبه و مراجعین ناشناس درب منزل جدا خودداری کرد زیرا یکی از روش‌های سرقت آلوده نمودن غذا، آب میوه و شیرینی به مواد بیهوش کننده و خواب آور توسط سارقان است.

۱۰-با توجه به این که اغلب افراد بعد از صرف افطار اقدام به بیرون رفتن از منزل و مراجعه به محل‌های خرید و خیابان‌ها می‌کنند و جمعیت نسبتا زیادی در این ساعات در خیابان‌ها تردد دارند می‌بایستی افراد در این اماکن مراقب جیب، کیف، تلفن همراه و ... باشند زیرا بهترین موقعیت برای سارقین جیب بر و کیف قاپ شلوغی تردد خیابانی است.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار