احتمال برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه مصطفی کاظمی در هفته آتی

یکی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد احتمالا هفته آینده جلسه‌ای فوق العاده برای رأی گیری در خصوص کابینه جدید دولت برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، نماینده فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد احتمالا جلسه‌ای فوق العاده برای نمایندگان پارلمان در هفته آتی برگزار خواهد شد تا در خصوص کابینه جدید دولت رأی گیری شود.

دیلان غفور، نماینده فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در این خصوص گفت: درگیری‌های موجود در زمینه تشکیل دولت مصطفی الکاظمی هنوز به توافقی نهایی منجر نشده و نخست وزیر جدید نیز هنوز گفت و گوهایش را با تشکل‌های اقلیم کردستان عراق آغاز نکرده است.

دیلان غفور در ادامه افزود: سهم کُرد‌ها در دولت الکاظمی تا الان مشخص نشده است. از این رو انتظار می‌رود جلسه‌ای فوق العاده در هفته آتی برای نمایندگان پارلمان برگزار شود.

سخنان این نماینده پارلمان عراق در حالی بیان می‌شود که برخی از احزاب عراقی از مخالفت‌های خود با کابینه پیشنهادی و احتمالی مصطفی الکاظمی سخن گفته اند.
حاکم الزاملی، یکی از سران جریان صدر عراق تاکید کرده که جریان صدر و ائتلاف سائرون با وزرای پیشنهادی کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق مخالف هستند.

او در برنامه (اقصر الطرق) شبکه الشرقیه نیوز گفت: پیش بینی می‌کردیم که دولت الکاظمی به علت حمایت عجیب فراکسیون‌های سیاسی از وی ظرف چند روز تکشیل شود، اما وی دقیقا دچار همان اختلافی شده است که احزاب شیعی با محمد توفیق علاوی، نامزد قبلی نخست وزیری داشتند. همچنین اسعد المرشدی، نماینده جریان حکمت پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه به مصطفی الکاظمی توصیه کرد عذرخواهی کند و از تشکیل کابینه انصراف دهد؛ چرا که فراکسیون‌ها به صورت واضح و آشکار دنبال سهم خواهی هستند.

گفتنی است هفته گذشته نیز شماری از اسامی وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی برای دولت جدید عراق بطور غیر رسمی منتشر شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار