ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای یکی از راه‌های برون رفت از معضل بیکاری

فرماندار بروجن گفت: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای یکی از راه‌های برون رفت از معضل بیکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست‌های بررسی مسائل و مشکلات شهر‌های پنج گانه شهرستان بروجن با حضور فرماندار، نماینده منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی، ائمه جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و بخشداران در شهر‌های پنج گانه شهرستان برگزار شد.

مسعود ملکی فرماندار بروجن با اشاره به برگزاری این نشست‌ها گفت: با رفع معضل کمبود آب و ایجاد توسعه در بخش‌های صنعت و کشاورزی شاهد تحولی بزرگ و جهش تولید در شهرستان بروجن خواهیم بود.

او همچنین با اشاره به کاهش منابع آب‌های زیر زمینی و تغییر اقلیم آب و هوایی نسبت به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تأکید کرد.

ملکی با بیان اینکه یکی از راه‌های برون رفت از معضل بیکاری در شهرستان ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای است اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و برون رفت از بحران کم آبی و بهره وری بهینه از منابع آبی و افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای است.

او تکمیل زنجیره فولاد سازی در شرکت فولاد سفید دشت و احداث پتروشیمی بروجن را دو پروژه با اشتغال و تولید بالا بیان کرد و گفت: با تکمیل و راه اندازی پروژه فولاد سازی تا پایان سال ۹۹ و تغییر خوراک اولیه پتروشیمی بروجن و جذب سرمایه گذار نسبت به بهره برداری از این پروژه بزرگ اقدام خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه لازمه توسعه، ایجاد زیر ساخت‌های جاده‌ای و ریلی و امنیت سرمایه گذاری است ادامه داد: در سال جهش تولید شاهد تکمیل پروژه‌های چهار خطه جاده‌ای و افزایش پیشرفت فیزیکی راه آهن در شهرستان بروجن خواهیم بود.

گفتنی است: توسعه زیر ساخت‌های ورزشی، بهسازی معابر روستایی و شهری، تأمین آب شرب، تکمیل خانه‌های بهداشت شهری و روستایی، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، احداث و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، رونق شهرک‌های صنعتی و احداث قطب‌های دامداری از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست‌ها بود.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار