پتروشیمی بوعلی سینا تا پایان تابستان وارد فرابورس می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: مقدمات حضور شرکت در بازار سرمایه آغاز شده و امیدواریم تا پایان ۶ ماه نخست امسال پتروشیمی بوعلی سینا وارد بازار سرمایه و فرابورس شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد احمدزاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: مقدمات حضور شرکت در بازار سرمایه آغاز شده و امیدواریم تا پایان ۶ ماه نخست امسال پتروشیمی بوعلی سینا وارد بازار سرمایه و فرابورس شود.

او افزود: در سال ۱۳۹۹ پیش راه‌اندازی واحد شیرین سازی این مجتمع را خواهیم داشت.

احمدزاده بیان داشت: براساس قرارداد‌هایی که با شرکت‌های داخلی و خارجی منعقد کردیم تا یک سال و نیم آینده واحد‌های آسیب دیده این واحد پتروشیمی دوباره به مدار تولید باز می‌گردند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تصریح کرد: تولید گاز مایع این شرکت در سال گذشته نسبت به سال قبل ۱۷ درصد، ریفورمیت ۳۵ درصد و بنزن ۲۶ درصد رشد تولید داشته است که در مورد بنزن که یکی از خوراک مواد شوینده است ۵۰ درصد از نیاز بازار داخل را تامین می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت توانست با شیوع ویروس کرونا در کشور سهم بسزایی در تأمین شوینده‌ها ایفا کند و سود این شرکت از ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ با ۴ برابر رشد به ۸ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رسید و امسال ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در خط تولید بنزن محقق می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.