ارائه ۲۴۰۰ درس در سامانه برون‌خط دانشگاه شهید چمران اهواز

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از ارائه ۲۴۰۰درس در سامانه آفلاین LMS این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جلیلی فر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: محتوای دروسی که اساتید استفاده می‌کنند روزانه توسط دفتر برنامه‌ریزی آموزشی پیگیری و رصد می‌شود.

او تاکید کرد: به اعضای هیات علمی دانشگاه اعلام شده مطالب به صورت پاورپوینت و صدای ضبط‌شده در سامانه‌های آموزشی ارایه شود و از همه امکانات موجود استفاده کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز به سابقه آموزش مجازی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: آغاز آموزش مجازی در دانشگاه شهید چمران به سال ۱۳۸۴ برمی گردد، اما به طور جدی آموزش مجازی در نیمسال اول سال ۹۸- ۹۹ با دو یا سه درس، آغاز شد.

جلیلی فر در ادامه گفت: در دانشگاه سه سامانه LMS، Adobe connect و درس افزار به آموزش مجازی اختصاص دارند و یک سامانه هم در دانشکده دامپزشکی است.

او در پاسخ به برخی مشکلات سامانه آموزش مجازی و گله دانشجویان از کیفیت پایین آموزش مجازی، اظهار کرد: آموزش مجازی به هیچ وجه جای آموزش حضوری را نمی‌گیرید، اما اکنون در شرایط خاصی هستیم. اعضای هیات علمی دانشگاه در حال تلاش هستند که محتوای درسی مناسب با آموزش مجازی را برای دانشجویان فراهم کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران بیان کرد: در سامانه‌ها امکاناتی را قرار داده ایم تا کلاس‌های درس ضبط شوند و دانشجویان بتوانند به آن مراجعه و استفاده کنند. اگر مسجل شود دانشجویی نمی‌تواند از آموزش استفاده کند یا امکانات و شرایط لازم برای کلاس‌های آنلاین را ندارد، با آن‌ها همکاری می‌کنیم که این امر از طریق کمیسیون موارد خاص دانشگاه قابل پیگیری است.

جلیلی فر، افزود: با استفاده از سامانه Adobe connect می‌توانیم جلسات دفاع را نیز برگزار کنیم. اولین جلسه دفاع از پروپوزال دکتری به شکل مجازی در سامانه‌ای که طراحی کرده ایم، روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد و از ۲۰ اردیبهشت ماه امسال دفاع را به طور فعال در سامانه انجام می‌دهیم. به گونه‌ای برنامه ریزی خواهد شد که حداقل رفت و آمد را برای دانشجو و استاد داشته باشد. سامانه‌ای هم فعال شده است تا دانشجویان از طریق آن درخواست برگزاری جلسه دفاع پروپوزال و پایان نامه خود را ارسال کنند.

جلیلی فر در پاسخ به این سوال که آیا تعداد جلسات کلاس‌های مجازی مانند کلاس‌های حضوری است، گفت: به استادان گفته شده که تعداد جلسات مجازی همانند تعداد جلسات حضوری باشد. قبل از این بحران حدود ۴ یا ۵ جلسه از کلاس‌ها به صورت حضوری تشکیل شده بود و الان حدود ۱۱ جلسه دیگر باید برگزار شود. البته اگر محتوای بیشتری را درس می‌دهند، حداقل آن را در امتحان لحاظ نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار