مرمت و احیای "خانه تاریخی قریشی" در نیشابور شروع شده است و در آینده نزدیک در‌های این خانه تاریخی به روی عموم مردم باز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی نجفی شهردار نیشابور گفت:این خانه تاریخی در سال ۱۳۹۳ به تملک شهرداری نیشابور درآمده است، برای خانه تاریخی قریشی، پارسال هم اعتباری گذاشته شد، ولی وضعیت نقدینگی و طراحی بنا برای مرمت مشکل داشت.

او افزود: این خانه تاریخی دارای یک وان در زیر زمین و کانال‌های عبور هوا است که بیشتر به یک ساختمان مدرن شبیه است.

شهردار نیشابور ادامه داد: بازسازی این بنا طبق برآورد اولیه حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد، قبل از عید مرمت بنا شروع شده است، ولی به دلیل تخریب‌های قسمتی از بنا که زمان بر است تا احیا صورت گیرد، نمی‌توان به طور دقیق تاریخ اتمام بازسازی آن را اعلام کرد.

نجفی بیان کرد: پیش بینی ما برای بخش‌های مختلف این خانه تاریخی، گالری هنری، موزه، فضای عمومی شهری و رستوران سنتی است و در آینده نزدیک در‌های این خانه تاریخی بر روی عموم مردم نیشابور باز می‌شود.

قدمت خانه تاریخی قریشی به اوایل قاجار باز می‌گردد و فضای معماری این بنا شامل گودال باغچه و کوشکی دو طبقه با چیدمان فضایی در گرداگرد یک فضای مرکزی است که به ارتفاع نیم طبقه به صورت یک سرسرا قرار دارد.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.